Service Manager

Arbetsbeskrivning

Cygate är Nordens ledande systemintegratör inom IT och telekommunikation. Med stöd av den främsta teknologin skapar vi morgondagens lösningar och tjänster för nätverk, säkerhet, server och lagring alltid med målet att öka effektiviteten och minska riskerna för företag och organisationer. Cygate ägs av TeliaSonera och har över 700 medarbetare på 21 orter i Sverige och Finland.
Mångfald berikar vår affärsverksamhet och vår kultur. Det skapar dynamik i våra kundmöten, vårt arbetssätt och innovativa team. Vi tycker det blir roligare att arbeta om vi alla är olika!
Välkommen till oss!


Cygate, Sveriges mest framgångsrika systemintegratör, söker en Service Manager till verksamhetsområdet Cygate Cloud med placering i Malmö.

Som Service Manager kommer du medverka till att utveckla Cygate Clouds befintliga och kommande affärer genom att följa upp avtalade tjänster, kvalitetssäkra leveranser samt utveckla affärsnyttan för kunderna genom de lösningar och tjänster som Cygate erbjuder.

Dina arbetsuppgifter
Som Service Manager kommer du att hantera ett flertal kunder där du säkerställer att Cygate fullgör sina åtaganden för levererade tjänster med hög kvalitet. Stor vikt läggs vid att du som Service Manager har en övergripande kontroll över pågående aktiviteter och projekt mot kund och att du verifierar att berörda rutiner och processer följs.

En viktig del är regelbunden och kvalitativ kundkontakt genom återkommande driftmöten (Service Reviews).  Du kommer arbeta med att ta fram rapporter som visar statistik av historisk data samt utifrån dessa analysera och upptäcka trender som presenteras för kunderna. ITIL används som källa för de driftprocesser som Cygate använder.

Du kommer arbeta nära tekniker inom Cygate Cloud och kommer bistå med stöd i arbetet med att vidareutveckla kunden tillsammans med AM för respektive kund.

Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig med flera års erfarenhet med bred och gärna teknisk kunskap inom IT-området. Du har en naturlig känsla och vana vid att sätta dig in i kundernas verksamhet samt deras IT-behov. Du har god förmåga att dokumentera och föra dialog på såväl svenska som engelska. Då du delvis kommer vara delaktig i att ta fram IT-driftavtal/SLA så är det viktigt att du har arbetat med avtal i någon form.

Tidigare erfarenheter av ledande roller speciellt inom Service Management och/eller Projektledning är ett krav. Det är därmed meriterande om du har en certifiering i ITIL Foundation v.3 och Projektledning. Vi ser även gärna att du har någon form av Universitets- eller Högskoleutbildning.

Vem är du?
Vi ser att du har en strategisk och analytisk förmåga. Du är duktig på att ta människor och hantera kundrelationer. Du kan prioritera och leverera, du är en person som ”får saker att hända”. Att du är strukturerad och noggrann är andra egenskaper som rollen som Service Manager kräver.

Arbetet är i de flesta fall en kombination av självständiga insatser och lagarbete. Är du både självgående och en god lagkamrat så kommer du att trivas bra hos oss.

Välkommen med din ansökan senast 2015-08-02. Har du frågor är du välkommen att kontakta Teamleader Marianna Ringnér på telefon 076 762 6556.

Kontaktpersoner på detta företaget

Niclas Alvebratt
+46 725098354
Marianna Ringnér
+46 767626556
Torbjörn Pellnor
+46 767626676

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TeliaSonera Cygate AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • N/A
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 3 juli 2015

Besöksadress

Röntgenv 2
None

Postadress

Röntgenv 2
Solna, 17154

Liknande jobb


Produktägare

Produktägare

27 maj 2024

IT-administratör till Socialförvaltningen Hisingen

IT-administratör till Socialförvaltningen Hisingen

22 maj 2024

22 maj 2024