Service Manager – Front Office

Arbetsbeskrivning

Sverige har ett modernt kongresscentrum mitt i hjärtat av Stockholm. Förutom svindlande utsikt över Stadshuset och Riddarfjärden erbjuds spännande lösningar för alla typer av sammankomster och evenemang för upp till 3 000 personer. Radisson Blu Waterfront Hotel, hopbyggt med kongressen, har 414 rum, restaurang, bar och gym.



Är du intresserad av att arbeta på ett spännande hotell i en internationell miljö? Nu söker vi en ny Service Manager till hotellreceptionen som brinner för service och hög kvalitet. Vi vill att du ska vara hotellets ansikte utåt och bidra aktivt till en helhetsupplevelse på Radisson Blu Waterfront Hotel. Du rapporterar till vår Assistant Rooms Divisions Manager.

HUVDUDSAKLIGA UPPGIFTER

· Delta och ansvara för att vi har en hög och jämn servicenivå i receptionen
· Engagera sig och bidra till hotellets uppsatta mål
· Använda yield management för att maximera och intäkter och beläggning
· Personalplanering i form av schemaläggning, bemanning och rekrytering
· Kontinuerligt se till att vidareutbilda dig inom ditt område för att förbättra avdelningen och din egen prestation
· Coacha, utveckla och leda receptionspersonalen
· Ansvara för introduktionen av nyanställda och de anställdas utbildningsbehov
· Ansvara för att hotellet och kongressen när ingen från ledningen finns på plats 

DIN PROFIL

Vi ser att du har flera års erfarenhet av hotellreception och att du har förmågan att leda andra. Som Service Manager är du tydlig, rak och kommunikativ. Du har datorvana och goda kunskaper i hotellbokningssystemet Opera. Kandidaten ska vara strukturerad och ha god planeringsförmåga. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska och kunskap i ytterligare språk är meriterande. Vi ser även att kandidaten har en positiv service- attityd gentemot kunder och medarbetare, en Yes I Can!-attityd.

 VI ERBJUDER

· Ett utmanande arbete på ett internationellt hotell
· Utvecklingsmöjligheter i en mycket attraktiv hotellkedja
· Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, heltid, skiftarbete då både helger och kvällar ingår
· Tillträde enligt överenskommelse 

 För mer information om hotellet och kongressen se http://www.radissonblu.com/waterfronthotel. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Tobias Wennergren på 08-5050 6000. Ansökan tas endast emot via Recruto senast den 30/11 2017. Facklig kontaktperson Unionen, Tobias Regin 08-5050 6000.

Kontaktpersoner på detta företaget

Benoît Garcia
08-5050 6430
Maria Agashina
08-5050 6311
Jessica Froby
08-5050 6000
Assistant Front Office Mgr Jessica Froby
08-5050 6000
Assistant Front office Manager Jeppe Joergensen
08-50506000
Erika Karlsson

M&E Operations Manager Malin Johnsson
08-5050 6721
Executive Chef Benoît Garcia
08-5050 6430
Senior Sous Chef Pontus Wellén
08-50506441
Chief Engineer Tor Ortopan
08-5050 6015

Sammanfattning

Besöksadress

Nils Erikssons Plan 4
None

Postadress

Nils Erikssons Plan 4
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Receptionist för sommararbete på Comfort Hotel Skellefteå

9 maj 2024

8 maj 2024