Service Manager - Logistik

Service Manager - Logistik

Arbetsbeskrivning

Som Service Manager på kommer du arbetar nära med logistikverksamhet och leverantörer, du växlar i din roll från att samordna andra, till att förstå operativa detaljer för att stödja tjänsten. Stärka applikationshanteringsförmågan genom att anpassa den kommer vara en viktig del i ditt arbete. Du kommer vara en av nyckelkompetenserna hos kunden. Rollen är ny och därmed har du stor möjlighet att forma rollen.

Rollen är global, du kommer arbeta i nära samarbete med andra globala aktörer inom logistik. Placeringen är i Stockholm och resor utomlands kan förväntas.

Kortfattat

- Hantera kommunikation och relation med 3PL-leverantörer
- Ställ in mål och anvisningar för utvecklingen av underhållsarbetet
- Se till att stabila funktioner levereras enligt SLA
- Vara kontaktpunkt för leverantörer och interna intressenter
- Stödja anbuds- och entreprenadprocesser ur ett IT-perspektiv
- Säkra att nya lösningar är från ett IT-perspektiv
- Säkerställa att företags processer och implementeringar följs
- Förbereda och delta i operativa möten

Din profil

Rollen kräver hög kompetens inom kommunikation, ett analytiskt sinne och fokus på att lösa problem.

För att lyckas med denna roll måste du ha erfarenhet och kunskap från logistik. Du kommer att arbeta mycket självständigt och därav behöver du vara säker i ditt ledarskap.

Kompetenskrav:

- Flerårig erfarenhet som Service eller Delivery Manager
- Erfarenhet av att förvalta och utveckla processer inom ITIL
- ITIL certifiering
- Erfarenhet från att arbeta inom Supply chain / Logistics
- Meriterande med erfarenhet av applikations leveranser
- Goda tekniska kunskaper
- Erfarenhet från att arbeta inom en global organisation



Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2020
  • Ansök senast: 11 mars 2020

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023