Service Manager till Acon!

Arbetsbeskrivning

Vi på Acon har roligt tillsammans och kan vara lite galna, vi är också riktigt duktiga på det vi gör! Är du intresserad av IT, tycker om att socialisera dig och kanske har ett sinne för affärer? Toppen, då har du möjlighet att komma in på ett företag som har vind i seglen och sol i ögonen!
Läs vidare, det finns massor av bra saker att berätta!


Information om tjänsten
Acon samarbetar med Professionals Nord i denna rekrytering. Du kommer att bli anställd hos ”de med berget”, Acon alltså. Du skickar in din ansökan till Professionals Nord och hoppas sedan på det bästa. Lycka till!

Acon har vuxit kraftigt den senaste tiden och har haft mycket goda resultat. Det finns ett Mästerskapstänk i företaget och nu satsas det när gänget med rötter i Lycksele ska bli fler! (Du kan vara lugn, alla medarbetare är inte ifrån Lycksele).

De är idag ca 30 stycken anställda och huvudkontoret ligger i Lycksele, men kontor finns även i Umeå och du väljer själv var du vill utgå ifrån. Ett uttalat mål är att vara minst 20 % kvinnor på företaget, inte dåligt för ett företag i IT-branschen!


Arbetsuppgifter
Som Service Manager är det din uppgift att ta hand om Acons befintliga kunder, man kan säga att det är en Key Account roll, där du har stenkoll på kundens läge idag och var de är på väg. Du ingår i ett team med en tekniskt ansvarig och tillsammans sköter ni den primära kontakten med kunden medan vår Service Desk tar hand om användarna. Du bevakar att den överenskomna servicenivån ligger rätt och att kunden får rätt IT till maximalt värde.

Din kontakt med kunden sker oftast med deras egna IT-ansvarige och du genomför regelbundna avstämningar och diskussioner med denne för att se över förändringar, återkommande incidenter, teknisk status och Best Practice.

Din roll innefattar även ett ekonomiskt ansvar där du säkerställer att samarbetet med kunden är lönsamt och att kunden får kännedom och erbjuds Acons lösningar och tjänster. Du förväntas ligga i framkant och ge råd och hitta tekniska lösningar som passar just dem. Hantering av reklamation eller tvist hamnar också under ditt ansvar.



Konkret kan dina arbetsuppgifter innebära:
• Regelbundna avstämningar med kund, via telefon, videokonferens eller fysiska möten
• Analysera och ge förslag på tekniska förbättringar hos kund
• Förnya och sälja in avtal
• Sammanställa och rapportera ärenden för kund
• Regelbunden kontakt med kund vad gäller stöd, reklamation och utveckling

Acon satsar på sina medarbetare och du kommer också få en hel del internutbildningar och en tydlig Onboarding så du lär känna dina medarbetare och vad de kan hjälpa dig med.


Vi söker dig som
Har IT-intresse vilket är av största vikt för att skapa förtroende hos kunder samt för att kunna skräddarsy lösningar för kundens verksamhet. Det är meriterande om du arbetat i en teknisk roll sedan tidigare, men inte ett krav för tjänsten. Det är även meriterande om du har erfarenhet ifrån butiksbranschen då många av Acons kunder är verksamma där. Svenska språket är ett krav i din kommunikation med medarbetare och kunder.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen och därför kommer vi lägga stor vikt vid det. Vi ser att du är engagerad och har en egen motor, självständig med andra ord. Du får gärna vara ärlig och våga ställa utmanande frågor till kunder, det lönar sig i längden.

START: Omgående eller enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Lycksele och Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Tobias Lind

Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se


Information om kundföretaget
Acon har ett av Europas säkraste datacenter, på hemligstämplad plats beläget djupt nere i det norrländska urberget. Företaget är specialiserade på serverdrift och managed hosting samt underhåll av affärskritiska IT-funktioner för små och medelstora företag. Läs mer på www.acon.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Lennartsson

Linnea Lindberg

Tobias Nilsson

Moa Markgren

Linnea Lindberg

Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner

Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson

Sara Gagner

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 18, Sundsvall
None

Postadress

Storgatan 18
Sundsvall, 85230

Liknande jobb


2 april 2024

Affärsutvecklande Technical Architect

Affärsutvecklande Technical Architect

10 april 2024

Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

8 april 2024