serviceansvarig tekniker

serviceansvarig tekniker

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av tillverkning eller service av högteknologiska instrument inom medtech/biotech/IVD-branschen? Söker du en varierad tjänst där du får en nyckelroll i att ansvara för serviceprocessen?
Nu expanderar vi vårt team med en serviceansvarig tekniker med ansvar att hantera och utföra serviceprocessen på Symcel. Hos oss får du en självständig roll med stort ansvar i ett team som värdesätter mångfald, främjar kreativitet och arbetar tillsammans för att göra skillnad.
Symcel är ett svenskt MedTech-företag som erbjuder analytiska instrumentlösningar och tjänster för att mäta cellmetabolism med hög känslighet. Vi är ett högutbildat och internationellt team med över 20 heltidsanställda, och vi växer stadigt. Vårt arbetsspråk är engelska.


Om tjänsten:
Som ansvarig Servicetekniker på Symcel kommer du att vara en nyckelmedlem i det operativa teamet och spela en central roll av det praktiskt arbete inom service av befintliga produkter samt hantera och utveckla serviceprocessen.
Du kommer att arbeta med service och renovering av våra instrument, vilket innebär mycket problemlösning, kundkontakt och resor. Dokumentation och kvalitetssäkring utförs parallellt med det tekniska arbetet. 
Du arbetar primärt från Symcels lokaler i Solna.
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Symcel som inleds med 6 månaders provanställning.
Arbetstid mån-fred, dagtid.

Ansvarsområden
Arbetsbeskrivning:
Planera, förbereda och utföra rutinunderhåll och service på vår utrustning för att säkerställa optimal funktionalitet.
Felsöka tekniska problem och ge service åt våra kunder.
Hantera, underhålla och utveckla vår serviceprocess och serviceerbjudanden.
Vara i nära kontakt med våra kunder och hantera inkommande support.
Hjälpa till att renovera och underhålla vår tekniska utrustning för att säkerställa optimal prestanda.
Samarbeta med tvärvetenskapliga team för att förbättra processer och produktkvalitet.
Spela en nyckelroll i att leverera lösningar som gör en skillnad inom hälso- och forskningsområdet.


Kvalifikationer
Krav:
Du har troligen en teknisk gymnasieexamen inom ex elektronik-, industriautomation eller motsvarande och en bra ”känsla” för mekanik,
Du några års erfarenhet från tillverkande industri eller arbete inom service och är van vid resande servicearbete
Bra dokumentationspraxis: Erfarenhet av tjänst som ställer krav på god dokumentation av arbete och processer.
Erfarenhet av tvärfunktionellt samarbete och förmåga att arbeta smidigt med tvärfunktionella team, prioritera kundbehov, kostnadseffektivitet och tillförlitlighet av lösningar.
Du är en praktisk problemlösare med erfarenhet av praktisk problemlösning och skicklig i precisionsarbete med uppmärksamhet på detaljer.
Duktig i engelska: Självsäker både i skriftlig och talad engelska.
Flexibilitet att resa: Villig och kapabel att resa minst 3-4 dagar per månad inom Europa och till USA om det krävs.
Körkort (B): Har ett giltigt körkort (Kategori B).

Meriterande:     
Examen inom ingenjörsvetenskap, medicin, biomedicin, maskinteknik eller liknande.
Erfarenhet från teknisk service av avancerade instrument.
Kännedom om GMP, ISO 13485 eller ISO 9001.
Erfarenhet från Medtech/biotech/IVD-branschen. 

Personliga egenskaper:
Som person är du trygg, kvalitetsmedveten och har ett grundläggande affärstänk.
Du är självgående och ansvarsfull, brinner för att förstå och lösa tekniska problem och ser god service som en självklarhet.
Du trivs i mötet med kunder, är du lugn och lyhörd och kan förklara komplexa tekniska frågor på ett pedagogiskt sätt.
Du är självgående med en proaktiv inställning till att uppnå mål och ta initiativ.
Du samarbetar effektivt med både kollegor och intressenter.
Du har en hög målmedvetenhet och förmåga till strategiskt tänkande och agerar proaktivt för att nå uppsatta mål.     

Dessa kvalifikationer och färdigheter kommer att vara avgörande för framgång i rollen och bidra till effektiv drift och tillväxt av företaget.


Sista ansökningsdag: 5 Januari 2024
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.
För information: I denna rekrytering samarbetar Symcel med Randstad. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Adam Bernhoff på 072 988 90 03, adam.bernhoff@randstad.se

Om företaget

Symcel AB
Om Symcel
Symcel är ett svenskt MedTech-företag som erbjuder analytiska instrumentlösningar och tjänster för att mäta cellmetabolism med hög känslighet. Vi är belägna på Karolinska Institutets campus i Solna med moderna faciliteter, inklusive produktutveckling, produktion, forsknings- och utvecklingslaboratorier, försäljning och marknadsföring.
Vi befinner oss i den kommersiella fasen med vårt första labbutrustningserbjudande och är i tidig utveckling av en snabb IVD-lösning för allvarliga infektioner. Företagets tillväxt accelererar snabbt med global användning av instrument inom forsknings- och utvecklingsapplikationer.
Symcel är hem för en blandning av affärsdrivna personer, ingenjörer och forskare. Alla har det gemensamma målet att använda vår teknologi för att tackla några av världens mest akuta hälsoutmaningar. Detta inkluderar att utveckla snabba in vitro-diagnostiklösningar för allvarliga infektioner och hitta nya behandlingar för antibiotikaresistenta bakterier.
Vi är ett högutbildat och internationellt team med över 20 heltidsanställda, och vi växer stadigt. Vårt arbetsspråk är engelska.
Upptäck mer om Symcel och vår teknologi genom att surfa på vår webbplats www.symcel.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2023
  • Ansök senast: 5 januari 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


30 april 2024