Servicechef

Arbetsbeskrivning

Bakgrund och syfte:

Servicechefen är direkt underställd Affärsområdeschef Operation & Maintenance (O&M) och befattningen syftar till att med givna befogenheter ansvara för, leda och driva distriktets verksamhet med säkerhet, kundnöjdhet, lönsamhet och medarbetarskap som hörnstenar.

Rollen ansvarar även för att verkställa regionens affärsplan och ger en stor möjlighet att påverka utvecklingen, inte minst beträffande strukturen på de avtal och lösningar som presenteras och implementeras hos kunder. Servicechefen har befogenheter enligt attestordningen och vad som anges i delegeringsbevis, vilket i praktiken betyder: ?Bollen är din? Kör!?

Rollen är placerad i Borlänge.

Ansvarsområden:

- Kund-, kontrakts- och utvecklingsansvarig för löpande
underhållskontrakt samt för projekt och verkstadsuppdrag. Ansvarar
för att upprätta och behålla goda kundrelationer.
- Ansvara för anbuds- och försäljningsarbete.
- Utveckla koncept för försäljning och genomförande av
tjänsteportföljen.
- Ekonomiskt ansvarig för kontraktsportföljen och kostnadsstället
Borlänge. Ansvara för att kontraktsportföljen och kostnadsstället
följs upp kvalitativt och ekonomiskt i enlighet med uppställda rutiner.
- Servicechefen är personalansvarig för alla medarbetare (för tillfället
ca 30 medarbetare) inom enheten och ansvarar för
personalplanering, dvs att anställda med rätt utbildning, rätt
utrustning, rätt inställning/attityd befinner sig på rätt ställe vid rätt
tidpunkt för deltagande i kunduppdrag.
- Ansvara för personalplanering och att andra erforderliga resurser
ställs till kunduppdragens förfogande i enlighet med uppdragens
omfattning.
- Ansvara för avdelningens rekrytering, utveckling och avveckling av
personal.
- Upprätthålla kompetensplaner för de anställda samt initiera och
genomföra relevanta utbildningar.
- Ansvara för lönesättning i samförstånd med affärsområdeschef.
- Ansvara för att verksamheten genomförs på ett kvalitativt,
affärsmässigt, miljömässigt såväl som arbetsmiljömässigt och
ekonomiskt sätt i enlighet med vårt ledningssystem.
- Initiera och driva verksamhetsförbättringar i enlighet med uppställda
mål, ständigt förbättra processer och verktyg för genomförande av
verksamheten.
- Delegera relevant attesträtter för inköp, betalning av
underleverantörsfakturor och utställande av anbud.
- Ansvarar för lokal infrastruktur såsom IT/telefoni, fordon, kontor,
förråd, verkstad och övriga personalutrymmen samt att dessa
tilldelas erforderliga resurser.
- Genom delegering fördela arbetsmiljöansvar till för verksamheten
lämplig nivå inom organisationen.


Kravprofil

- Erfarenhet från försäljning av industriell tjänster.
- Erfarenhet från anbudsförfarande och teknisk försäljning.
- Teknisk utbildning motsvarande högskolenivå.
- Erfarenhet och goda kunskaper från arbetsledande befattningar
inom branschen eller närliggande branscher.
- God förståelse och intresse av att leda och utveckla människor.
- Erfarenhet från resursplanering.
- Erfarenhet av budgetansvar.
- Erfarenhet från att leda och delta i tekniska projekt och
kunduppdrag inom industrin.
- Erfarenhet från verksamhetsutveckling, förbättringsarbete
avseende arbetsprocesser och rutiner.
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift avseende både
svenska och engelska.

För mer information kontakta gärna Paul Eaton (paul.eaton@avancos-global.com)

Kontaktpersoner på detta företaget

Managing Partner Christopher Hager
0700 947494
Managing Partner Paul Eaton
072720808

Sammanfattning

Besöksadress

SOLLENTUNAVÄGEN 55
SOLLENTUNA

Postadress

SOLLENTUNAVÄGEN 55
SOLLENTUNA, 19140

Liknande jobb


Enhetschef, avfall och insamling

Enhetschef, avfall och insamling

8 maj 2024

Senior Manager - Operational Excellence

Senior Manager - Operational Excellence

20 mars 2024