Servicedesktekniker 2:nd line till Saldab IT i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av ett företag där man sätter Dig som person i fokus. Ett företag där man värdesätter ditt driv, engagemang och viljan att utvecklas? Då är Saldab arbetsplatsen för dig!
Saldab är på stark frammarsch och söker nu fler servicedeskmedarbetare till sin 2:nd line support.

Saldab har mer än 20 års erfarenhet av att leverera IT-tjänster och systemdrift. Med deras motto: We make IT easy arbetar Saldab för att göra det enkelt för sina kunder! På Saldab älskar man att jobba med IT och teknik och att med servicekänsla ut i fingerspetsarna hjälpa kunderna utveckla sina verksamheter. Tjänsten är förlagd till Saldabs kontor i Solna, på heltid och tillsvidare. Detta är initialt ett konsultuppdrag där rätt person kan komma att bli direktrekryterad till kund efter 6 månader. Uppdraget beräknas starta relativt omgående.

Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag.



Palm och Partners är engagerade i varje enskild individ och dennes arbete. Det är när du trivs som Du presterar som bäst. Genom att bli en del i vårt stora nätverk av kunder och konsulter erbjuds du uppdrag och en vardag väl matchat utefter dina intressen och kompetenser.

Visst är det viktigt med en trygg anställning och att trivas på jobbet? Det tycker vi på Palm & Partners. Därför ser vi till att du som konsult alltid har en konsultchef som stöttar dig och är engagerad i att du utvecklas hos våra kunder. Med tre ISO-certifieringar och som auktoriserat bemanningsföretag omfattas du givetvis av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension samt företagshälsovård. Vi erbjuder konsulthappenings och andra ortsspecifika förmåner för dig som anställd.


Arbetsbeskrivning
Som servicedesktekniker på nivå 2 är din primära uppgift att ge utomordentlig service till Saldabs kunder och kontaktytor. Du kommer bland annat arbeta med att:

- Bevaka, utföra och följa upp de uppdrag/ärende som kommer in till servicedesken.

- Ärendehantering och åtgärder enligt ITIL

- Kvalitetssäkra, dokumentera och hålla befintlig dokumentation uppdaterad

- Backuphantering

- Utförande av kundbeställningar (installationer m.m.)

Telefon och mail blir viktiga verktyg i ditt arbete, men även besök ute hos kund kan förekomma.
Till din hjälp har du tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas, och olika fjärrstyrningsprogram.

Din anställning kommer inledas med en gedigen introduktion där du även tilldelas en mentor/fadder som du kommer ha som stöd under din första tid. Du ingår i ett sammansvetsat team av servicedeskmedarbetare på Level 1 och 2.

Utbildning
Utbildning är inte det viktigaste, vi tittar mer på din personlighet, intresse och tidigare erfarenhet. Har du dock utbildning som t.ex. systemvetare, nätverkstekniker, servicedesktekniker, eller IT-inriktning från gymnasiet är det så klart meritarende.

Erfarenhet
Vi ser gärna att du som söker har något års erfarenhet från servicedesk/support antingen från 1st line eller 2:nd line men är redo att ta ett kliv vidare i karriären. Du har stort tekniskt intresse och har genuint bra förståelse för IT.

Vi ser gärna att du har bra koll på windowsplattformen, Office365 och Active Directory.
Har du erfarenhet av nedanstående är det meriterande, framhäv gärna i din ansökan hur din erfarenhet och kompetens ser ut av följande:

Windows server
Citrix
Microsoft
Officepaketet
Exchange
Ärendehanteringssystem
Remote telefonsupport



Personliga kvalifikationer
Som person är du proffessionell i ditt sätt att agera och du är duktig på att ta egna initiativ. Du håller god struktur i ditt arbete och är noggran i det du gör.
Du uttrycker dig med lätthet i tal och skrift, både på svenska och engelska. Kvalitet är viktigt för dig och framför allt vet du vad riktigt bra service innebär. Du vet hur du ska bemöta kunden oavsett vadd problemet är och du hanterar problemlösning på ett mycket serviceminded sätt.

Lön och anställningsvillkor
Lön enligt överenskommelse.

6 månaders provanställning. Efter 6 månader övergår anställningen till en tillsvidareanställning om alla parter är överens om det.

Tjänstgöringsort: Stockholm/Solna

Startdatum
Enligt överenskommelse.

Uppdragslängd
Tillsvidare

Kontaktpersoner på detta företaget

Martin Andersson

Emma Pelarhagen

Martin Andersson
0739-600338
Maria Larsson

Claudia Bellagamba

Johan Sjöstrand

Johan Sjöstrand
0768-545932
Stina Karlsson
0708-544492
Linda Billstrand Rychter
0732-005756
Stina Karlsson

Sammanfattning

Besöksadress

Östra Varvsgatan 4, MALMÖ
None

Postadress

Östra Varvsgatan 4
MALMÖ, 21175

Liknande jobb


3 april 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

2 april 2024

7 mars 2024