Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.



Arbetsbeskrivning
Enheten Service IT ansvarar för service och support ut till Koncernen Karlstads kommuns anställda och ligger under IT-avdelningen.

Ditt huvuduppdrag som Servicedesktekniker är att hjälpa våra kunder att lösa sina IT- eller telefoniproblem, till större del genom telefonsupport. Kommunens digitala arbetsmiljö utvecklas hela tiden med hjälp av mer flexibilitet, mobilitet och självservice och då ska du finnas där som användarstöd och lösa de frågor eller funderingar som uppstår.

Som tekniker i Servicedesk är du IT-avdelningens ansikte utåt då du arbetar direkt ut mot våra användare i koncernen Karlstads kommun.  I servicedeskarbetet ingår det också att ta emot och behandla beställningar som kommer från alla våra verksamheter inom Kommunen. Vi strävar efter att varje dag försöka utföra saker bättre än de gjordes dagen innan i så väl kundfokus som arbetsprocessen. 

I ditt arbete ingår att behandla ärenden inom de SLA-avtal som vi tecknat med våra kunder. Vi arbetar sedan många år tillbaka processtyrt efter ITIL-ramverket men även Agilt när det gäller utveckling.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du ha en bakgrund som It-tekniker och helst arbetat några år heltid i en Servicedesk med bland annat support- och felsökning av hård- och mjukvara. Du ska se service som en självklarhet och vara nyfiken och ha viljan att lära nytt eftersom det är en miljö i ständig utveckling. Önskvärt att du har kunskap och givit support inom Windows 10 och M365. Du ser styrkan i att jobba tillsammans med andra och vill bidra till att gemensamt i teamet lösa de frågeställningar ni ställs inför i ert dagliga arbete, samtidigt som du självständigt driver ditt arbete framåt. Du är strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt och har en lugn och pedagogisk framtoning, där du med ditt engagemang till ditt uppdrag alltid levererar resultat under den tidspress som arbetet sätter upp. Du hanterar och uttrycker dig väl i tal- och skrift och har förmågan att växla mellan flera uppgifter samtidigt. 

 

Personliga egenskaper:

- Lugn och pedagogisk
- Systematisk och strukturerad
- Samarbetsvillig och prestigelös
- Kundorienterad

 

Meriterande:

- Arbetat efter ITIL-ramverket
- Goda kunskaper om och erfarenhet av kommunal verksamhet
- Arbetat med verktyget Ivanti

 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten.

Erfarenhet krävs.

 

Vi ser fram emot din ansökan! 



 
 




För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningskontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 26 april 2022

Liknande jobb


10 maj 2024

10 maj 2024