Serviceexpert Nordstan, Telenor Stores

Arbetsbeskrivning

Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även Bredbandsbolaget,Glocalnet,Canal Digital Kabel AB, Open Universe, OpenNet och Ownit. Tillsammans harviöver 2 miljoner abonnenter, en årsomsättning på12,3 Mdr SEK (2012) och cirka 1700 anställda.

ServiceExpert Nordstan, Telenor Stores

Rollbeskrivning:Som Serviceexpert är du Telenors kundservice på plats i butik. Att köpa telekom-produkter kan kännas komplext, och det kan hända mycket under tiden kunden är hos oss. Därför är det viktigt att kunden känner sig trygg och får vägledning när det dyker upp frågor, eller situationer som gör kunden osäker. Du som Serviceexpert ansvarar för att inte bara möta kundens förväntningar när kunden behöver hjälp, utan också överleverera på kundens förväntningar.

Tjänsten innebär:

• Bemanna Kundservicestationen och ansvara för dess skick.
• Leda hanteringen kring serviceärenden från butik till verkstad. Detta inkluderar låneterminaler samt rutiner kring felsökning och felbeskrivning för terminal som lämnas in på service, reklamation eller försäkring.
• Ansvara för en effektiv process kring logistiken av serviceterminaler till och från verkstad.
• På plats hjälpa kunder med kundservicerelaterade frågor.
• Säkerställa att ändringar i kundservicerutiner når säljare i butiken.
• Hjälpa kunder att ”komma igång” med sin produkt – t ex föra över kontakter, installera mail samt utbilda säljarna i butiken kring detta för att kunna ge kund bästa möjliga upplevelse vid försäljning.
• Inom ordinarie CFL-arbetet fokusera på servicekundernas upplevelse och leda arbete i att öka butikens service-NPS genom feedbacksamtal och coachning av säljare.
• Bokföra kundärenden och rapportera in till ansvarig i form av önskade rapporter samt medverka på satta avstämningar med teamet.
• I första hand ansvara för service/support, men även kunna sälja Telenors produkter och tjänster i butik och aktivt hjälpa till att nå butikens mål.
• Tillsammans med övriga i butiken dela på uppgifter som butiksdrift och butikstelefon. Detta för att hålla butiken i bästa möjliga säljbara skick.

Du är:Som person är du nyfiken och effektiv och trivs i en miljö med högt tempo. Du drivs av ett intresse för människor, försäljning och service och en vilja att alltid nå lite längre. Du har stor förmåga att entusiasmera och kunna växla mellan högt och lågt, ofta i gränslandet mellan teknik och människa. Du är en lagspelare som vinner genom ett starkt samarbete med dina kollegor. Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy

Placeringsort: Göteborg, Nordstan

Anställningsform: Tillsvidare med 6 månader provanställning.

Sök: Sök tjänsten via länken nedan. Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag: Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2014-02-25.

Följ oss gärna genom att bli ett fan på Facebook på "Telenor Karriär", där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Palmberg
+46 734417133
Anna Holmgren
+46 734252688
Tobias Seger
+46 0708331600
Johan Wall

Elin Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telenor Sverige AB Telenor Sales Karlskrona
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Grundlön plus provision
  • Heltid/Tillsvidare med 6 månader provanställning
  • Publicerat: 11 februari 2014

Besöksadress

Katarinavägen 15
None

Postadress

None
Karlskrona, 37180

Liknande jobb


19 april 2024

butiksbiträde

12 april 2024

Säljare sommarvikariat - Sergel

Säljare sommarvikariat - Sergel

19 april 2024