Servicehandläggare

Arbetsbeskrivning

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

- har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom området samhällsvetenskap /beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
- har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
- har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
- har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
- bemöter andra väl och har god servicekänsla
- har mycket god kommunikativ förmåga
- har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
- är flexibel
- ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
- stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du

- har erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
- har erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer
- har erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan eller Skatteverket

När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Övrigt

Vi ett söker ett antal servicehandläggare. Anställningarna är på heltid, både tillsvidare och tidsbegränsade. Din placering blir antingen på vårt kontor i Stockholms City, Sundbyberg eller Hallunda. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.

Arbetspsykologiska tester kan komma att användas i denna rekrytering.

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa enhetschef Anett Themelios tfn 010-116 42 46 (Sundbyberg), Alex Davis tfn 010-116 22 32 (City) eller Ann-Christine Höök tfn 010-199 11 44 (Hallunda). Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-specialist Victoria Waltenberg tfn 010-116 11 55. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Peter Hjelm, tfn 0768-93 59 90 SACO Tommy Persson, tfn 010-114 1643 och för SEKO Johanna Grundström johanna.grundstrom@forsakringskassan.se.

Sista ansökningsdag: 20/4

Sammanfattning

Liknande jobb