Servicehandläggare

Arbetsbeskrivning

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden. 

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. 

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället. 

Servicekontoret i Gislaved bemannas av 3 servicehandläggare (du blir en av dem). Organisatoriskt tillhör du Försäkringskassans Avdelning för Gemensamma Kundfrågor, Servicekontor Mitt.  Du kan komma att även arbeta på närliggande servicekontor främst i Jönköping. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid. 

Vi söker dig som


• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska och gärna ytterligare något språk.
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar. 

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Anställningen är en visstidsanställning tom 31 december 2016. 

Välkommen med din ansökan till oss! 

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa enhetschef Malin Olsson, tel 010-118 29 30. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-specialist Anneli Wetterholt, tel 010-118 68 12. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST: Peter Hjelm, tel 076-544 14 29, för SACO: Tommy Persson, tel 010-118 66 40. 

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 031691-2015 senast den 6 juli 2015. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • .
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 juni 2015

Liknande jobb