Servicehandläggare Hallunda och Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu servicehandläggare till våra kontor i Stockholm med placering i Hallunda, Sundbyberg.

Skatteverket söker även personal till servicekontoren i Kista och på Kungsholmen. För att söka dessa tjänster klickar du här.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

- som är till nytta för medborgare och företag

- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

- som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

- har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom området ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet

- har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon

- har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier

- har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska

- bemöter andra väl och har god servicekänsla

- har mycket god kommunikativ förmåga

- har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo

- är flexibel

- ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt

- stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du

- har erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer

- har erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer

- har erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan eller Skatteverket

När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Övrigt

Vi söker ett antal servicehandläggare. Anställningarna är på heltid, ett antal tillsvidare och ett antal tidsbegränsade. Din placering blir vid något av våra Servicekontor i Stockholm: Sundbyberg eller Hallunda. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet. Skriv gärna vilket kontor du helst vill ha din placering på.

Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.

Arbetspsykologiska tester kan komma att användas i denna rekrytering.

För information kommer vi ha ett rekryteringsseminarium den 28 maj.

Välkommen med din ansökan till oss!

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa enhetschef Anett Themelios tfn 010-116 42 46 (Sundbyberg) eller Helena Gecer tfn 010-119 11 02 (Hallunda). Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-specialist Angelina Heineman tfn 010-116 79 57. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Ingela Brander Molin tfn 072-517 82 84, för SACO Tommy Persson tfn 010-114 1643, Seko Johanna Grundström 010-115 30 44.

Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 021447-2015 senast den 10 maj 2015. Från ditt CV ska det klart framgå år och månad för varje anställning. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.


Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 28 april 2015

Liknande jobb