Servicehandläggare, Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.  

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

 

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Sundsvall är vi cirka åtta medarbetare och tillhör Folkbokföringskontoret norra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

 
Vi erbjuder dig en arbetsplats

-          med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

-          som är till nytta för medborgare och företag

-          med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

-          som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

-          som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

 

Vi söker dig som

-          har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller   beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet

-          har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon

-          har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier

-          har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska

-          har mycket servicekänsla

-          är pedagogisk och kommunikativ i tal

-          är flexibel och har ett positivt förhållningssätt

 

Det är meriterande om du har arbetat som servicehandläggare under det senaste året. Det är också meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från en statlig myndighet.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Vi kommer att tillämpa provanställning om sex månader.


Välkommen med din ansökan till oss!

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa Christopher Henberg på telefon 076-722 47 01. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Sandra Jonsson på telefon 010-572 34 55. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Anna-Maria Andersson telefon 010-579 97 78 och för Saco Jens Nordin telefon 010-577 63 29.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 66182-17  senast den 23 februari 2017. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 13 februari 2017

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023