Servicehandläggare till Trafikkontoret

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning

Trafikkontoret i Stockholms stad arbetar för att vår huvudstad ska vara ren, snygg och trygg att bo och vistas i.

Vi utvecklar trafik- och stadsmiljön för att skapa god säkerhet och framkomlighet. Vi arbetar med gestaltning av gator, torg, parker och kajer. Vi ansvarar för städning, snöröjning, klottersanering, belysning, skötsel av gatuträd och blomsterprogram samt ser till att staden har en effektiv avfallshantering. Ett av våra mål är att Stockholm ska vara världens mest tillgängliga huvudstad. Vi är 370 anställda och finns huvudsakligen i Tekniska Nämndhusets lokaler på Kungsholmen i Stockholm samt Trafik Stockholms lokaler i Kristineberg.

Trafik Stockholm i Kristineberg är kontorets trafik- och driftledningscentral och drivs i samarbete med Trafikverket. Här arbetar ett 60-tal personer, bl. a. driftoperatörer som dygnet runt via telefon och andra kanaler tar emot felanmälningar, larm och jourkontakter knutna till trafik- och stadsmiljön. Tjänsten som servicehandläggare är placerad huvudsakligen i Tekniska Nämndhuset. Vi söker nu fler servicehandläggare som ska hantera ärenden som berör Trafikkontorets verksamhet.


Arbetsuppgifter

Vill du vara en del i att upprätthålla en god trafik- och stadsmiljö i Stockholm och samtidigt berätta och förklara för stockholmarna vad den växande staden innebär för trafik- och stadsmiljön? Är du lösningsfokuserad? Brinner du för god service? Då är detta arbetsplatsen för dig.

Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag som servicehandläggare där du får chansen att vara en del i arbetet att förbättra tillgänglighet och service för stadens invånare. Du ansvarar för att ta emot ärenden som rör stadens utomhusmiljö via sociala medier, ”Tyck-till-appen”, webben, e-post, post och telefon.

I arbetsuppgifterna ingår att:

- Aktivt besvara, registrera, vidarebefordra och lösa inkommande ärenden från medborgare, företagare och besökare i Stockholms stad.

- Säkerställa och ge aktuell information till medborgare, företagare och besökare i Stockholms stad

- Tillsammans med sakkunniga och kommunikationsavdelningen ta fram svarsunderlag för ärenden som rör trafikkontorets verksamheter.

- Säkerställa att ärenden som rör stadens övriga verksamheter vidarebefordras till rätt person eller verksamhet.

- Samarbeta med avdelningen för stadsmiljö, kommunikation och trafikkontorets övriga avdelningar och förvaltningar inom Stockholms stad för att säkerställa att medborgare, företagare och besökare får rätt information och bra svar på frågor och funderingar.

- Publicera nyheter och information om trafikkontorets verksamhet i sociala medier.

- Följa och bevaka relevanta kanaler och sidor i sociala medier där trafikkontorets verksamhet diskuteras.

- Tillsammans med kommunikationsavdelningen säkerställa att trafikkontorets närvaro i sociala medier följer stadens övergripande vision och riktlinjer.

 

Kvalifikationer

För denna tjänst krävs att du har:

- Minst gymnasiekompetens

- Erfarenhet av kundbemötande/kundservice (inklusive administrativa arbetsuppgifter)

- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

- Goda kunskaper i engelska.

- Goda datakunskaper i Officepaketet samt Windows.

- God lokalkännedom i Stockholm.

- Erfarenhet av digitaliserad ärendehantering.

 

Meriterande:

- Högskoleutbildning, samhällsbyggnad, kommunikation eller liknande

- Erfarenhet av att arbeta med sociala medier ur ett kundserviceperspektiv

För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga att uttrycka dig genom skriven kommunikation. Du har ett stort intresse för samhällsfrågor och gärna de områden som berör stadsmiljön. För att trivas i rollen som handläggare hos oss behöver du vara lösningsfokuserad, ta egna initiativ och ha lätt för att skapa kontakter. Du kommunicerar på ett enkelt och tydligt sätt och har en hög servicenivå. Du kan även arbeta självständigt och är stresstålig. För att passa in bra hos oss behöver du ha en positiv grundsyn och ett flexibelt förhållningssätt. Vi tror också att du är nyfiken och har lätt för att lära nytt.

Övrigt

I denna rekrytering ingår arbetsprov.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Nilsson
08 - 50826281
HR
08 - 508 27 200
Jessica Colbro, HR-konsult
0850811737
Johanna Karlsson, Utvecklingschef Trafik Stockholm
0850826045
Tove Nilsson
0850826281
Susanne Holm, enhetschef
0850826096, susanne.sh.holm@stockholm.se
Krister Mandorff / enhetschef
0850826296
Jenny Lins
0850811729
Susanne Holm
0850826096
Tove Nilsson Enhetschef
0850826281

Sammanfattning

Besöksadress

Ragnar östbergs plan 1
None

Postadress

Ragnar östbergs plan 1
Stockholm, 11221

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023