Servicehandläggare, Uppsala

Arbetsbeskrivning

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare 
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Uppsala är vi 12 medarbetare och tillhör Service och folkbokföringskontoret i mittregionen. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet som Enköping, Norrtälje och Tierp.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  


• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du
har erfarenhet av att arbeta på ett servicekontor.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Tina Nitz på telefon 010-574 14 53. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Bo Söderkvist på telefon 010-574 93 69. Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST Berit Freiman, telefon 010-579 97 29 och för Saco Jan-Erik Ullström, telefon 010-574 60 87.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 460676-16 senast den 23 november 2016. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 november 2016

Liknande jobb


13 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024