Serviceingenjör

Arbetsbeskrivning

At Tetra Pak we touch millions of people’s lives every day, ensuring better nutrition and healthier lifestyles through safe packaging and food processing solutions. Guided by our global brand promise, PROTECTS WHAT´S GOOD, we strive to make a difference by protecting food, people and our futures. To do this we need more than smart technology. ​We need smart people too. People like you, who wants to work with people like us.
Global System Support har som ansvarsområde att tillsammans med våra kollegor på fältet supporta kunder med lansering av nya produkter och avancerad felsökning. Vi för tillbaka våra erfarenheter från dessa uppdrag till utvecklingsorganisationen för att förbättra kommande produkter. Mellan fältuppdragen arbetar vi i nära samarbete med utvecklingsorganisationen för att bygga vår kunskap för framtida produkter.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta internationellt som en del av Global System Support. Vi hanterar bland annat komplexa problem som slussats vidare för att hanteras på global nivå. Resor sker ofta med kort varsel och varierar mellan en och fyra veckor. Att arbeta som med global systemsupport är en utmaning som kräver tekniskt kunnande kombinerat med hög grad av servicekänsla och kundorientering. Du blir Tetra Paks ansikte utåt och ditt agerande och engagemang kommer att påverka kundernas uppfattning om Tetra Pak som företag.
Vi söker dig som har viljan och motivation att avancera till specialist inom något av våra maskinsystem.
Huvudsakliga ansvarsområden
Kontinuerlig kompetensutveckling på befintlig utrustning och utrustning som är under utveckling för att över tid kvalificera dig att ta en Systemspecialistroll
Fältvalidering av utrustning som är under utveckling
Kunskapsöverföring för nyutvecklad utrustning, till kollegor på nya marknader
Akut, global felsökning med hjälp av handverktyg, automationsverktyg och teoretisk felsökningsmetodik
Delta i det kontinuerliga utvecklingsarbetet och återföra erfarenheter från fältet genom tekniska rapporter (på engelska)

Kvalifikationer
Du tycker om mötet med andra människor och kulturer. Som person är du flexibel, inlyssnande och har kundens behov i fokus samtidigt som du kan prestera i pressade situationer. Du har en teknisk utbildning, men din främsta styrka är din tekniska bredd och förmåga att hantera både teori och praktik. Du är tekniskt nyfiken och gillar komplexa problem. I vår utrustning samverkar el, pneumatik, PLC-styrningar, servomotorer och hydraulik. Du har kunskaper inom samtliga av dessa områden och vi vill att du strävar efter att utveckla dina kunskaper till expertnivå. Jobbet kräver körkort för bil och goda kunskaper i engelska, såväl muntligt som skriftligt. 
Tetra Pak erbjuder
Som vår nya Serviceingenjör kommer du att vara en del av ett globalt ledande bolag med visionen ”Make Food Safe and Available Everywhere. Du kommer att samarbeta med mycket kompetenta och engagerade kollegor i en internationell arbetsmiljö som präglas av gemenskap och förändring, där våra medarbetare är stolta över att ”Protecting food to protecting the Planet”. Du kommer att arbeta i ett marknadsledande företag som erbjuder kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter. Tetra Pak tror på balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, träningsfaciliteter och attraktiva pensions- och försäkringssystem.
Ansökan
Ansök med CV och personligt brev senast den 6 mars 2020 via vår career site jobs.tetrapak.com
För mer information om tjänsten, kontakta Joakim Schmidt på +46 46 36 5676
Frågor gällande din ansökan, kontakta Martin Fosser +46 46 36 4674
För fackliga frågor och information, kontakta Unionen/Ted Andersson på +46 46 36 4623 or Sveriges Ingenjörer/Lars Haraldsson på +46 46 36 2533

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven FJÄLLBACKA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2020
  • Ansök senast: 6 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


R4006891 Field Service Engineer (South Sweden)

6 maj 2024

6 maj 2024

Junior underhållsingenjör

Junior underhållsingenjör

6 maj 2024