OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Arbetsbeskrivning
Till kommun i Stockholm (öster om centrala Stockholm) söker vi en serviceinriktad administratör/registrator för ett konsultuppdrag med start i augusti 2019 och som löper i 10 månader med chans till förlängning. Du kommer att ingå i ett team med registratorerna på kommunen och hjälpa dem i deras arbete. I arbetsuppgifterna som registrator ingår bland annat:
• Hantering och registrering av handlingar till kommunens diarier
• Öppnande, avslutande och arkivering av ärenden
• Ge stöd, råd och vägledning samt utbildning till kommunens anställda
• Sekretessbedömningar och utlämning av handlingar
• Postöppning, bevakning av ärenden och handlingar
• Medverka till en effektiv och korrekt hantering av kommunens handlingar
• Arbete sker i kommunens digitala ärende- och dokumenthanteringssystem
• Andra former av administrativt arbete kan förekomma
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av arbete som registrator eller annan erfarenhet av administrativt arbete. Om du känner till lagstiftningen som styr arbetet är det mycket meriterande. Du har god it-vana och gärna erfarenhet av digital ärende- och dokumenthantering. Erfarenhet av kommunal sektor är meriterande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.
Som person har du lätt för att samarbeta, är noggrann och utåtriktad. Vidare är du positiv, serviceinriktad och trygg i dig själv. En utvecklad pedagogisk förmåga är meriterande. Du trivs med att hjälpa andra och att arbeta med att effektivisera olika processer. Du är bra på att kommunicera, har lätt för att lära, kan arbeta självständigt och trivs med att vara en aktiv del av en grupp.
Du erbjuds
Ett uppdrag som registrator på en kommun i Stockholm (öster om centrala Stockholm). Uppdraget omfattar heltid med start i augusti 2019 och löper i 10 månader med chans till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Jurek men arbeta ute hos vår kund. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du registrerar din ansökan med CV så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Caroline Widgren på caroline.widgren@jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via email.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52