Serviceinriktad ekonomi-/HRassistent

Arbetsbeskrivning

Inhouse AB Om kunden Med den skandinaviska skärgården som inspirationskälla har Boomerang sedan 1976 skapat kollektioner med en unik kombination av skandinavisk design, funktion och kvalitet.Boomerang har i dag distribution i 6 länder, med 26 egna butiker och drygt 200 särskilt utvalda återförsäljare.Vi söker nu en utvecklingsorienterad och självgående ekonomi-/HRassistent till Boomerangs huvudkontor i Stockholm.Tjänsten är helt ny och kommer att ingå i ekonomiavdelningen som idag består av två personer.Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter i ett svenskt mode- och livsstilsföretag.Arbetsbeskrivning I tjänsten ingår att ansvara för bokföring och avstämning av dagskassorna från bolagets 19 butiker.Du kommer även vara delaktig i månadsavstämningar och boklut.En stor del av arbetet kommer vidare att bestå i att skapa rutiner för bolagets löne- och personaladministration. Förutom sedvanligt förekommande administrativa uppgifter såsom upprättande av anställningsavtal, arbetsgivareintyg, övriga mallar och rutiner ingår även hantering av reseräkningar, utlägg, tidrapportering, lönerapportering och löneutbetalningar för koncernens tre bolag, vilket innefattar cirka 170 löneuppgifter varje månad.I rollen ingår även att svara på personalrelaterade frågor kring exempelvis sjukskrivning, föräldraledighet och semester, varför det är viktigt att du är förtrogen med regelverket kring dessa delar. Din profil För att passa in i rollen bör du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter gärna inom detaljhandeln och ett starkt intresse för att arbeta med personalrelaterade frågor.Kunskap inom redovisning och bokföring är krav.Har du erfarenhet från att ha arbetat med Visma, samt affärssystemet Navision ser vi det som meriterande.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du har en glad och positiv framtoning i kombination med ett ödmjukt och prestigelöst sätt.Du är ansvarsfull, noggrann och pedagogisk i tal och skrift och besitter en stor egen drivkraft och initiativförmåga. Övrigt Tycker du att tjänsten låter intressant är du välkommen att fylla i ansökan, bifoga CV och personligt brev via länken nedan.Intervjuer kommer att ske löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 17 december 2010
  • Ansök senast: 31 januari 2011

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024