Serviceinriktad innesäljare till Festools kundsupport

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Festool har sedan 1925 utvecklat och tillverkat innovativa el- och tryckluftsverktyg till snickeri-, bygg-, måleri- och fordonsindustrin. Sedan grundandet har Festool vuxit till ett internationellt marknadsledande företag som fortfarande är familjeägt inom grundarfamiljen.
Lokalt har vi funnits på svensk marknad sedan 1984 genom vårt huvudkontor i Malmö, varifrån vi styr marknadsföring, försäljning, service och administration. Vi säljer våra produkter genom professionell fackhandel såsom järnhandel, byggmarknad och målerihandel.
Läs mer på festool.se




Tjänstebeskrivning

Är du en service-minded lagspelare? Har du tidigare erfarenhet som innesäljare och kundsupport? Vill du växa med ett företag som månar om sina anställda? Då är detta jobbet för dig.

Vi söker nu en innesäljare till vår svenska och danska kundsupport. Du kommer att ingå i ett team med fem medarbetare och en avdelningschef. I denna tjänst kommer du bland annat arbeta med följande arbetsuppgifter:

• Ordermottagning
• Orderregistrering
• Försäljning
• Produktsupport
• Leveransbevakning
• Övrig kundsupport
• Säljstatistik



Krav på person

För att lyckas i rollen som innesäljare på vår kundsupport ser vi gärna att du har erfarenhet av liknande uppgifter från tidigare arbetsplatser och för att nå störst framgång bör du även ha ett genuint intresse för branschen.

Då du kommer att vara placerad på en svensk/dansk kundsupport är det ett krav att du behärskar det svenska alternativt danska språket mycket väl i tal och skrift, alternativt är tvåspråkig. Då koncernspråket är engelska är det även viktig att du behärskar detta språk, framförallt i tal. Vidare är du van användare av datorprogram som MS Office och det ses som meriterande om du har erfarenhet av SAP.

Som person är du serviceinriktad och har lätt för att förstå kunders behov och önskemål. Vidare ställer tjänsten krav på att du är stresstålig och duktig på att lösa olika sorters problem på ett effektivt sätt. Du ser även samarbete och laganda som något naturligt och har ett positivt förhållningssätt till de uppgifter du tar dig an.

Vi erbjuder en anställning i ett företag som månar om sina anställda med goda villkor.

Vi är ett företag som ser positivt på att du genom idrott/föreningsliv har fått med dig egenskaper som höjer såväl prestation som resultat.

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6-månaders provanställning
Arbetstid: Kontorstid, flextid
Plats: Malmö- Fosie






I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Carolin Ericsson, Rekryteringskonsult, på 073-353 75 04. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 18 maj 2016

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023