Serviceinriktad IT-tekniker till Helpdesk

Serviceinriktad IT-tekniker till Helpdesk

Arbetsbeskrivning

Vill du ge förstklassig service?
IT-avdelningen vid Karolinska Institutet söker en serviceinriktad IT-tekniker som vill bidra till vår pågående digitaliseringsresa med service och relationsskapande dialog i centrum.

Du har en mycket god social kompetens och erfarenhet av att hantera människor på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt både i tal och text. 

Din roll
Helpdesk ansvarar för användarstöd till Karolinska Institutets medarbetare. Som tekniker förväntas du arbeta tätt tillsammans med dina kollegor för att säkerställa en snabb och professionell användarupplevelse via våra supportkanaler. Gruppen består idag av ca 20 medarbetare med en hög teknisk kompetens, fördelade på våra två Campus i Solna respektive Flemingsberg. Din placering kommer i första hand vara i Flemingsberg

IT-avdelningen har precis lanserat en självhjälpsportal, selfservice.ki.se riktad till medarbetare på KI för att snabbt och enkelt söka information, och med hjälp av kunskapsartiklar lösa enklare IT-frågor, portalen är även kopplad till vårt ärendehanteringssystem.

De primära arbetsuppgifterna är:

- Hantera inkommande ärenden via portal, e-post, telefon och på plats.
- Följa SLA:er enligt vår Incidentprocess.
- Ge support via fjärrverktyg för vår Klientdatortjänst.
- Bemanna våra servicediskar på Campus.
- Skapa kunskapsartiklar samt publicera dessa i vår självhjälpsportal.
- Upprätta dokumentation för interna processer.
- Hantera installationer och beställningar av datorer och konferensutrustning.
- Aktivt delta i gruppens utvecklings- och förbättringsarbete.
- Fånga upp samt vidareförmedla verksamhetsbehov till övriga grupperingar inom IT-avdelningen.

Vi värdesätter intern kompetensutveckling och det finns goda möjligheter att växa i rollen.

Vem är du?
Som person är du en serviceminded, kommunikativ, och lösningsorienterad lagspelare som trivs i en miljö med högt tempo. Du arbetar proaktivt med en god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. 

Kvalifikationer:

- Eftergymnasial utbildning inom IT alternativt 1 till 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
- Goda kunskaper inom Windows samt Mac.

Meriterande:

- Kunskap om Linux (RedHat/Ubuntu).
- Microsoft Dynamics 365
- ITIL-certifiering.
- Ytterligare språkkunskaper.
- Erfarenhet av att arbeta inom universitet eller högskola.

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna hos våra sökande.

Vad erbjuder vi?
En kreativ och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet även en statlig myndighet. Det innebär att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal, generös semester och en bra tjänstepension. Du får träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar och får ersättning för läkarvård.

Placering: Flemingsberg

https://ki.se/om-ki/din-karriar-fortsatter-har

 



 



Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 9 december 2021.

Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker med du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet. 

Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss

Kontaktpersoner på detta företaget

Sebastian Zander, enhetschef
08-524 84 136, e-post Sebastian.Zander@ki.se
Peter Larsson, teamledare
08-524 86 654, Peter.Larsson.2@ki.se
Birgitta Lönnerberg, enhetschef
070-775 96 20
Sebastian Zander, enhetschef
08-52484136, sebastian.zander@ki.se
Per Bengtsson, universitetsdirektör
08-524 800 00
Mathias Lion/teamledare
08-524 86 763
Sebastian Zander, enhetschef
08-524 84 136, sebastian.zander@ki.se
Anders Bergqvist, teamledare
08-524 87 173, anders.bergqvist@ki.se
Birgitta Lönnerberg, enhetschef
08-524 866 27
Sebastian Zander, teamchef
08-524 84 136, sebastian.zander@ki.se

Sammanfattning

Besöksadress

Nobels väg 5
None

Postadress

Nobels väg 5
Stockholm, 17177

Liknande jobb


IT-konsult

IT-konsult

16 maj 2024

Supporttekniker

15 maj 2024

15 maj 2024