Serviceinriktad kontorsassistent sökes till Reitan Convenience Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom cirka 500 butiker runt om i landet. Reitan Convenience Sweden har även sedan 2008, ett samarbetsavtal med Shell/St1 vilket innebär att Reitan Convenience ansvarar för driften på över 100 bensinstationer under varumärket 7-Eleven. I Sverige omsätter bolaget ca 5 miljarder svenska kronor och har ca 4 500 sysselsatta. Reitan Convenience Sweden AB har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2015 av Great Place to Work.

Reitan Convenience Sweden är en del av Reitan Convenience AS som även omfattar Narvesen i Norge och Lettland, 7-Eleven i Norge och Danmark, R-kioski i Finland Estland och Litauen samt Lietuvos Spauda i Litauen. Reitan Convenience har en marknadsledande position i alla dessa länder.

Reitan Convenience ledare är Johannes Sangnes. För mer information om koncernen besök www.reitangruppen.no

Reitan Convenience Sweden AB söker en serviceinriktad och händig person till vår Kontorsservice

Har du tidigare erfarenhet av ett service och lösningsorienterat arbete? Gillar du att dagligen kommunicera med kunder såväl muntligt som skriftligt? Är du dessutom en lite händig ”fixare” och har öga för ordning och reda i din omgivning? Då kan vi erbjuda dig en omväxlande roll vid vår avdelning för kontorsservice inom Reitan Convenience!

Om oss

Reitan Convenience Sweden AB driver varumärkena Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige. Vi har i dagsläget runt 510 butiker som drivs i franchiseform. Servicekontoret är beläget i Stadshagen (Hornsbergs Strand) i Stockholm där även avdelningen för kontorsservice finns.

Avdelningen för kontorsservices främsta mål och uppgift är att stödja Reitan Convenience medarbetare, köpmän och kunder genom att ge den bästa servicen i vardagen och i arbetsmiljön. Arbetsuppgifterna är spridda, och innebär allt ifrån sortering av post till att flytta lite tyngre inredning på kontoret, men också att svara på mail och telefonsamtal från kunder (ej växel).

Exempel på arbetsuppgifter och ansvar

Post och pakethantering Hantera utskick till våra butiker Daglig skötsel av kaffemaskiner Hantera kontorsmaterial, skrivare och miljösortering Diverse inköp, både löpande och ad hoc Möbelflyttar på kontoret Hålla ordning i våra konferensrum Support och service till våra kunder, bl a svara på vissa mail och telefonsamtal Byta lampor/lysrör och annat som måste fixas på vårt kontor.
Kompetensprofil Vi söker dig som är självständig, proaktiv och som gillar att ge service. Du tycker om att interagera med många olika människor, besitter en god kommunaktiv förmåga både muntlig och skriftligt. Samtidigt som du gillar att ha koll på och följa rutiner gillar du förändring och att lära dig nytt. Du har blick för vad som behöver göras och hur du bäst gör det. Då du kommer att dela vissa uppgifter med en kollega, så det är viktigt att du har lätt för att arbeta i team. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbete. IT-kunskaper dvs. Office-paketet är nödvändiga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Arbetstiden är förlagd vardag, dagtid kl 8.00 - 16.30.

Om du är intresserad av att veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofie Sjöqvist, 08- 587 490 08. Din ansökan inklusive CV skickar du genom att klicka på "Skicka ansökan" som du ser till vänster i bild. Då tjänsten skall tillsättas snarast kommer vi att inkalla lämpliga kandidater till intervju så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofie Sjöqvist
+46 858749152, +46 727135901
Sofie Sjöqvist
+46 858749008
Carolina Strand

Sofie Sjöqvist

Sofie Sjöqvist, HR Rekrytering
0727-135901
Per Lindquist,

Maria Cederberg,

Jens Anderberg, Regionschef

Jozefin Awad, Franchisetagare

Samuel Björgvinsson, Köpman

Sammanfattning

Besöksadress

Strandbergsgatan 61
None

Postadress

Box 301 85
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Shipping Office Assistant

Shipping Office Assistant

31 oktober 2024

Utbildningsadministratör, vikariat

Utbildningsadministratör, vikariat

31 oktober 2024

31 oktober 2024

Receptionist

Receptionist

30 oktober 2024