Serviceinriktad löneadministratör till företag i Varberg!

Arbetsbeskrivning

Är du en pålitlig löneadministratör som håller en hög servicenivå? Vi på Adecco erbjuder nu ett stimulerande och ansvarsfullt arbete inom lön med start omgående.

Hur ser din arbetsdag ut som löneadministratör?
I din roll som löneadministratör sköter du företagets löner och har koll på de omfattande lagar, regler och avtal som krävs för att sköta lönehanteringen på rätt sätt. Eftersom arbetet ofta innebär att hantera känsliga uppgifter är det viktigt att du som person har lätt för att ta andra människor. Som löneadministratör kommer du även att behandla företagets lönebokföring, skatter samt avgifter i olika system. Arbetet sker i Hogia och det är därför viktigt att du har kunskap om systemet sedan tidigare, så att du snabbt kommer in i dina nya arbetsuppgifter.

Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och arbeta hos vårt kundföretag i Varberg. Tjänsten är på heltid med start omgående och beräknas pågå 3-6 månader, med möjlighet till fortsättning. Arbetstiderna är förlagda vardagar mellan kl 08.00-17.00.

Vem trivs här?
Vi ser att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt har tidigare arbetat med integrerade system som personal-, tidrapportering- eller reseräkningssystem. Erfarenhet av brett HR-relaterat arbete är meriterande för tjänsten. Du har goda kunskaper i svenska och du är flytande i engelska i så väl tal som skrift. Har du grundläggande ekonomikunskaper, vana av myndighetskontakter samt kunskaper i kollektivavtalsfrågor så är detta rätt plats för dig!

Är du en noggrann, systematisk och serviceinriktad person som verkligen trivs med att arbeta med löneadministration, så kommer du att trivas utmärkt i din nya roll. Vi ser också att du har vana av att arbeta i Officepaketet, framförallt Excel. Det är även meriterande om du tidigare arbetat med pension och försäkringar.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Dagtid/Heltid
  • Publicerat: 28 april 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024