Serviceinriktad och datakunnig administratör till IT-avdelning

Arbetsbeskrivning

Är du angelägen om att ge god service och visa dig på den styva linan med dina administrativa datakunskaper? Vi på Adecco Office & HR kan nu erbjuda en långsiktig lösning med utvecklingspotential hos en av våra kunder.

Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta på företagets IT-administration som ansvarar för företags centrala register för de olika filialerna samt systembehörigheter och IT-beställningar. Den del av gruppen som du kommer att tillhöra arbetar med support, utveckling och förvaltning av olika IT-lösningar och ansvarar för administrativa processer, så som register. Din roll i gruppen kommer att innefatta administrationen av centrala register så som artiklar och motparter. Du kommer även att hantera systembehörigheter och –rättigheter och ge viss systemsupport. Som administratör kommer man även få utveckla rutiner och system för att skapa en förbättrad datakvalité kopplat till företagets register och system. Arbetet innebär support över såväl telefon som mail. Du ansvarar även för att ta fram dokumentation och utbildningsmetoder för ansvarsområdet.

Uppdraget är med start mot slutet av augusti och kommer att pågå minst sex månader. Inledningsvis får man en anställning i Adeccos konsultverksamhet och blir uthyrd till vår kund, men för rätt person kan det finnas mycket goda möjligheter till en anställning hos företaget.

Vem trivs här?
Du som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och sitter inne med goda datakunskaper, särskilt Office-paketet, kommer att känna igen dig samtidigt som du utmanas. Har du som lägst gymnasieutbildning och söker ett utvecklande arbete är detta rätt plats.

Är du en serviceinriktad person, som sprider positiv stämning är detta en roll för dig. Om egenskaper som noggrann och strukturerad beskriver dig väl, kommer du att passa perfekt. Din kommunikativa och lyhörda sida kommer att komma väl till pass och din förmåga att arbeta med effektiv problemlösning i högt tempo att du når framgång.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Lön enligt överenskommelse.
  • Heltid, vardagar - kontorstid. Minst 6 månader.
  • Publicerat: 18 juli 2013

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Ekonom/administratör sökes.

24 augusti 2010

Trivs du i rollen som administratör?

12 maj 2010

Administrativa kundtjänstmedarbetare!

24 augusti 2010