Serviceinriktad orderadministratör till Garantgruppen i Linköping

Serviceinriktad orderadministratör till Garantgruppen i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av administrativt arbete med kunden i fokus? Trivs du i att samarbeta med andra och har ett hjärta som slår för service, ordning & reda? Då kan vi ha rollen för dig! Just nu söker vi en serviceinriktad och noggrann orderadministratör till Garantgruppen i Linköping! 


Som orderadministratör hos Garantgruppen arbetar du i en kundnära roll kring ärenden för felanmälan och reparation av vitvaror, värmepumpar och storköksutrustning. Du granskar ordrar, följer upp ärenden och är kontaktperson för kunder och verkstäder i dagliga frågor och administrativa rutiner. Utöver det arbetar du med kundservice över telefon samt mejl och uppföljning av ärendeavvikelser. Läs mer om rollens ansvarsområden nedan!


Uppdraget avser starta så snart som möjligt enligt överenskommelse och pågår 6 månader, med intention av anställning hos företaget. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
I rollen som orderadministratör är ditt huvudsakliga ansvarsområde: 
Ärendestöd 
Ordergranskning 
Kundansvar – kontaktperson för de dagliga ärendefrågorna och administrativa rutiner. 
Kundservice via telefon och mejl. 
Verkstadsstöd. 
Uppföljning av order och ärendeavvikelser. 

Du kommer även vid behov arbeta med orderläggning och andra administrativa uppgifter samt ingå i/eller leda projekt/tidsbestämda aktiviteter. 

Kvalifikationer
Till rollen som orderadministratör söker vi dig som har: 
Gymnasieutbildning eller likvärdigt. 
Flerårig erfarenhet av att arbeta med service i en administrativ roll. 
God vana att arbete i MS office (Word, Excel, PPT mm) 
God vana i att arbeta i olika affärssystem, gärna med inriktning på ärendehanteringssystem. 
Mycket goda kunskaper i svenska, tal & skrift.
Meriterande med även goda kunskaper i engelska, tal & skrift. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, är öppen, kommunikativ och positiv. Du är serviceinriktad och uppskattar att göra det lilla extra för kunden. I arbete lägger du vikt i att vara noggrann och ordningsam samtidigt som du trivs med att ta eget ansvar och utvecklas i nya uppgifter.



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2022-04-24, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se

Om företaget
GarantGruppen AB är ett rikstäckande serviceföretag som har avtal med ett 100-tal lokala serviceverkstäder över hela Sverige. Dessa har tillsammans cirka 500 tekniker med kompetens inom vitvaror, storkök, kommersiell kyla, värmepumpar, motionsutrustning och kaffemaskiner. Kunderna är tillverkare, leverantörer, försäkringsbolag och återförsäljare som anlitar bolaget för garantiärenden, service och installationer.
Läs mer på Garantgruppens hemsida:

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023