Serviceinriktad orderadministratör till kund centralt i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du en prestigelös person som trivs med att arbeta i en varierande roll? Vi på Adecco Office & HR söker dig till uppdrag hos vår kund i Göteborg.

Hur ser din arbetsdag ut?
Hos vår kund kommer du att arbeta i en varierande roll som orderadministratör/distributör. I rollen som orderadministratör kommer du att ansvara över kundorderhandläggning i form av att ta emot ordrar och registrera dessa i systemet Winbas. Du kommer även sköta fakturering samt bokning av transporter. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är distribution, plock och pack av leveranser samt mottagning av gods. Ni är totalt 12 personer på kontoret och du kommer att samarbeta med både inköpare, logistiker, säljare och andra orderadministratörer.

Tjänsten är ett semestervikariat som kommer att starta 27 juni och löper på fram till 15 augusti 2016. Arbetstiderna är på heltid, dagtid. Du kommer att bli anställd i Adeccos konsultverksamhet och arbeta ute hos vår kund i Göteborgsområdet.

Vem trivs här?
För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har gymnasieexamen och minst två års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har även erfarenhet av att arbeta i affärssystem samt goda kunskaper i Microsoft Office. Svenska i tal och skrift är ett krav. Har du dessutom tidigare erfarenhet av orderhantering/beställningar/distribution till kund ser vi det som ett stort plus. Meriterande om du tidigare har arbetet i affärssystemet Winbas och/eller har utbildning i ekonomi, teknik eller logistik.

Då ett samarbete i gruppen är en viktig faktor för att lyckas med arbetet söker vi dig som har en god kommunikativ förmåga, har lätt för att samarbete men även kan arbeta självständigt. Du är dessutom noggrann, strukturerad samt har en god servicekänsla.

Vad erbjuder vi?
Vi kan erbjuda en spännande möjlighet till personlig och professionell utveckling på uppdragen hos våra kunder.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Dagtid/Heltid
  • Publicerat: 3 maj 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023