Serviceinriktad Receptionist till AG Advokat

Arbetsbeskrivning

AG Advokat söker en flexibel och professionell person till rollen som Receptionist till deras fina kontor i centrala Stockholm. Drivs du av att ge service i världsklass och lockas av att arbeta på en framgångsrik advokatbyrå? Har du även en fingertoppskänsla utöver det vanliga? Då är det här den perfekta tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för AG Advokats räkning en Receptionist till deras moderna kontor på Regeringsgatan i Centrala Stockholm. Som Receptionist kommer du tillsammans med en kollega ansvara för lokalens allmänna ordning och säkerställa att byråns klienter bemöts på ett professionellt och trevligt vis. Detta genom att leverera service utöver det vanliga i allt från att välkomna och visa klienter till mötesrum, duka fram och servera såväl te och kaffe som luncher och fika. Du kommer även ta emot inkommande samtal samt se till att reception och mötesrum är iordningställda och välkomnande.

AG Advokat är en byrå som månar om att vara en arbetsplats med god stämning och starkt kollegialitet, detta då de är övertygande om att det gynnar byråns verksamhet och långsiktiga utveckling. Du välkomnas till ett ljust och modernt kontor där det jobbar cirka 70 personer, varav 55 är jurister. Här råder ett öppet klimat och är högt i tak!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och AG Advokats önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos AG Advokat.

ARBETSUPPGIFTER
Som Receptionist är din främsta uppgift att upprätthålla en trivsam och professionell miljö på kontoret och se till att receptionen lever upp till förväntningarna avseende funktion, utseende och bemötande.

Du kommer exempelvis att:
* Servera och ansvara för fram- och avdukning inför och efter möten


* Bemanna växeln och boka resor
* Ansvara för kalenderhantering samt för mötesrumsbokningar
* Beställa lunch eller boka bord för såväl interna som externa lunchmöten
* Ansvara för tekniken i konferensrummen, vilket bl.a. inkluderar telefoner, projektorer och videokonferenser
* Ansvara för post- och budhantering samt säkerställa att skrivarstationer är i sin ordning


Tjänsten passar dig som brinner för kontakt med människor och som gärna gör det lilla extra för att leverera service i världsklass. Har du även ett öga för detaljer och en fallenhet för ordning och reda? Då är det kanske dig som vi söker!

VI SÖKER DIG SOM
* Har cirka 3 års arbetslivserfarenhet av serviceinriktade tjänster så som receptionist eller arbete på hotell, restaurang eller butik.


* Brinner för service och förstår vikten av att hålla en hög servicegrad i allt du gör, både i interna och externa kontakter.
* Har mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift, då du främst kommer att kommunicera med klienter på detta språk.


Det är meriterande om du:


* Tidigare har arbetat i en liknande roll i en professionell miljö, förslagsvis på en advokatbyrå eller inom finansbranschen.
* Tidigare har arbetat i Outlook.


Som person söker vi dig som är trevlig, prestigelös och har ett gott öga för detaljer. Då du är AG Advokats ansikte utåt och den första kontakt klienten har med byrån är det viktigt att du ger ett professionellt bemötande och får klienten att känna sig välkommen och omhändertagen. Vi ser att du är snabb i dina prioriteringar och har en förmåga att hålla flera arbetsuppgifter igång samtidigt. Du är en person som trivs att arbeta i ett högt tempo och anpassar dig snabbt till oplanerade situationer samtidigt som du inte tummar på din noggrannhet och struktur i arbetet. Genom din service och vilja att utvecklas överträffar du förväntningar och bidrar till byråns fortsatta framgång.

Vi kommer att lägga stor vikt vid ditt personliga brev i denna rekryteringsprocess.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående.
* Omfattning: Heltid, tillsvidare (provanställning tillämpas).
* Arbetstider: Enligt schema 08:00-17:00 alt. 09:00-18:00.
* Lön: Enligt överenskommelse med AG Advokat.
* Placering: Centrala Stockholm.
* Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Emelie Gustafsson, Rekryteringsadministratör Sofie Hillborg 08-120 522 85.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och AG Advokats önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AG Advokat erbjuder högkvalitativa affärsjuridiska tjänster inom fastighetsjuridikens samtliga segment. Byrån rankas som Sveriges ledande inom sin verksamhetsinriktning. Våra medarbetare är specialiserade inom fastighetsjuridikens olika rättsområden och vi har även lång och gedigen erfarenhet av tvister och offentlig upphandling. Vi sitter i ljusa moderna lokaler som ligger mitt i centrala Stockholm. Idag arbetar ca 70 personer på byrån, varav 55 jurister.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • tillsvidare (provanställning tillämpas) 08:00-17:00 alt. 09:00-18:00
  • Publicerat: 7 oktober 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb