Serviceinriktad redovisningsassistent

Arbetsbeskrivning

Redovisningsassistent
Självgående och serviceinriktad redovisningsassistent

Karlskogahem söker en ansvarstagande redovisningsassistent som är beredd att axla ansvaret både på ekonomisidan men också som samordnare för vårt fastighetssystem och för vår krav-verksamhet. Rollen är bred och innefattar varierande arbetsuppgifter.

Du kommer att ges ett stort förtroende, utrymme att växa och rollen kommer att ge utrymme för initiativtagande och förbättringar när det gäller våra processer och rutiner. Våra medarbetare trivs på Karlskogahem och har glädjande nog gett oss ett högt Nöjd Medarbetar Index (NMI) i våra senaste mätningar.



Uppdragsgivare: Karlskogahem AB

Ort: Karlskoga

Omfattning: Heltid



Arbetsbeskrivning:
Du kommer att arbeta med det ekonomiska flödet i en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Rollen innefattar arbete med ekonomi, samordningsansvar för företagets fastighetssystem Momentum, och ansvar för krav-verksamheten.

Ekonomi innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:

 

• Leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Momsredovisning
• Skatteredovisning
• Månadsbokslut och kontoavstämningar
• Koncernavstämningar
• Statistikunderlag
 

Kvalifikationer:
Vi vill att du har en gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning samt att du har arbetat några år inom ekonomi och administration. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är meriterande.

Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sen tidigare och det är meriterande om du har arbetat inom fastighetsbranschen. Du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Excel.  Vi ser gärna att du har  tidigare erfarenhet av Momentum PM, erfarenhet av systemet Trimma/Poängen och av inkassohantering. Eftergymnasial  utbildning inom ekonomi är meriterande.

De personliga egenskaperna som vi letar efter är att du är en ansvarstagande person som kan ta egna initiativ, är självgående och slutför dina uppgifter. Du har en förmåga att ta beslut, är serviceinriktad och positiv men du har också en kort inlärningskurva när det gäller att lära dig nya system och processer.

 Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Om Karlskogahem AB

”Karlskogahem är ett modernt bostadsföretag med drygt 2 500 hyreslägenheter i Karlskoga. I  beståndet har vi även lokaler, förråd, garage och parkeringsplatser, sjukhem, gruppboende och kontor. Besöksadress till kontor och Bobutik är Skrantafallet 9 A. Karlskogahem är ett helägt kommunalt bolag med traditioner från 1947.  Anställda som jobbar på Karlskogahem anser att verksamheten är viktig för att staden ska växa, utvecklas och vara attraktiv att leva i. Karlskogahem har ca 35 anställda som strävar efter att erbjuda alla nuvarande och framtida hyresgäster ett personligt boende och bemötande.”




Sista ansökningsdag: 12 februari 2017

För information: Vänligen kontakta Rekryteringskonsult Gabrielle Peteri, 0733 434141

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 27 januari 2017

Liknande jobb


24 april 2024

Comibri söker Redovisningsassistent

Comibri söker Redovisningsassistent

20 april 2024