Serviceinriktad systemförvaltare och utbildningsansvarig

Serviceinriktad systemförvaltare och utbildningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Servicecenter ingår i kommunikationsavdelningen på Järfälla kommun. Vår målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. I vårt servicecenter tar vi emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare som alla hanteras i vårt telefoni- och ärendehanteringssystem.

Vi har som mål att driva Sveriges bästa servicecenter – till den behöver vi nu en systemförvaltare och utbildningsansvarig. Ungefär 50% av arbetet består i att förvalta och utveckla vårt ärendehanterings- och telefonisystem Artvise. Övrig tid har du rollen som utbildningsansvarig och i den rollen sköter du bland annat våra kundnöjdhetsundersökningar.

Vill du ha ett jobb där den ena dan inte är den andra lik? Då har vi jobbet för dig!

ARBETSUPPGIFTER
Du agerar på direkt uppdrag från servicecenters chefer och deltar i introduktionsplaneringen och utbildar personal och förvaltar telefoni- och ärendehanteringssystemet. Du arbetar även nära andra enheter inom kommunen framförallt IT-supporten i din roll som systemförvaltare. Det är viktigt att du i dina roller har en helhetssyn och kan se vilka behov som finns när det gäller utveckling av systemen och kompetensutveckling av personalen.

Systemförvaltare
Som systemförvaltare för vårt ärendehanterings- och telefonisystem Artvise är du den som kvalitetssäkrar och utvecklar systemen, du behöver ha ordning och reda samt leda förbättringar. Du sköter kontakten mellan Servicecenter och leverantörerna. Arbetet går ut på att förbättra och verksamhetsanpassa systemet så att användarna, både på Servicecenter och på de olika avdelningarna i kommunen kan använda det på bästa sätt. Du är lyhörd för alla parters behov, finns där som deras närmsta bollplank samt föreslår nya åtgärder och funktioner. Du ansvarar också för att följa upp kostnader och följa budget som finns för systemen.

Utbildningsansvarig
Som utbildningsansvarig för Servicecenter följer du vår årsplan och ansvarar och utvecklar våra utbildningsplaner. Du stöttar personalen med att skapa digitala utbildningar. Du håller själv utbildningar och tar även in utbildare för vår personal i samtalshantering och annat som behövs för kompetensutvecklingen. Uppföljning och utvärdering av utbildningarna är också ditt ansvar. I denna del av rollen ingår också:

• Kundnöjdhetsundersökningar - De som kontaktar oss får om de vill besvara en kundnöjdhetsundersökning. Det är ditt ansvar att analysera och ta fram rapporter på enhets-, grupp- och individnivå. Även här ingår att utveckla och förbättra tjänsten. Du utför medlyssningar samt uppföljningar av resultatet på individ- och gruppnivå.

• Servicehandläggare - Arbeta ca 10 % i Servicecenters front som servicehandläggare i telefon eller besökslokal.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har erfarenhet av att skapa utbildningsplaner, utforma utbildningsmaterial samt utbilda
• har erfarenhet av systemförvaltning och projektledning
• är riktig duktig på PowerPoint, Excel och Word
• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Vi ser gärna att du har:
• har akademisk utbildning
• arbetat med telefoni- och ärendehanteringssystemet Artvise eller liknande
• arbetat med kvalitetsuppföljning, t.ex. kundundersökningar
• har arbetat inom en kundtjänst tidigare
• kunskaper i något E-learning system

Vi söker dig som verkligen förstår vad kundservice är och alltid sätter kunden i fokus.
Då du kommer att utbilda personal är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen samt har lätt för att samarbeta med andra. Du kan planera och prioritera ditt eget arbete, tar ansvar för din uppgift och driver egna processer vidare hela vägen till mål. Du är väl medveten om verksamhetens mål, och gör ditt bästa för att uppnå dessa. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt för oss att du också är en flexibel person som gillar förändring.

Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!

ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbahososs

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson

Servicecenterchef Sara Lindgren

Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk

utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg

utbildningsansvarig Elena Buzakova
0858029092
Gruppchef Mia Hagman

Utbildningsansvarig Malin Nordh
0858029092

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Järfälla kommun, Servicecenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2021
  • Ansök senast: 16 juni 2021

Besöksadress

Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
None

Postadress

Järfälla
JÄRFÄLLA, 17780

Liknande jobb


Systemförvaltare, Personalsystem

Systemförvaltare, Personalsystem

7 november 2023

Systemförvaltare

Systemförvaltare

14 november 2023

Systemförvaltare till ekonomiteamet

Systemförvaltare till ekonomiteamet

14 november 2023