Serviceinriktade bemanningsassistenter sökes till Bemanningsenheten

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

Bemanningsenhetens uppdrag är i första hand att säkerställa förvaltningens behov av kompetenta medarbetare för tillfälliga uppdrag, kortare eller längre. I Bemanningsenhetens uppdrag ingår att genomföra utbildningar, stöd och coachning till chefer, gruppledare/samordnare och medarbetare för att skapa förutsättningar att uppnå optimal bemanning. Vi ansvarar även för handläggningsprocessen av förvaltningens semesterrekrytering.

Bemanningsenheten har fått ett utökat uppdrag som innebär att vi kommer att anställa fler tillsvidareanställda medarbetare för tillfälliga uppdrag ute på enheterna vilket kommer att innebära ett helt nytt arbetssätt för hela förvaltningen. Detta utvecklingsarbete startar upp till hösten 2016.

Vi söker tre bemanningsassister för detta spännande administrativa uppdrag!


ARBETSUPPGIFTER
Söker du ett fartfyllt och ansvarsfullt arbete? Är du intresserad av att arbeta med personalfrågor och vill göra en viktig insats för bemanningen av våra verksamheter inom vård och omsorg? Då kommer du trivas hos oss!

Som bemanningsassistentent ansvarar du för att bemanna tillfälliga uppdrag utifrån verksamhetens behov av tillfällig personal.

Du kommer att fungera som en samordnande kugge i en roll som många gånger kan uppfattas som komplex. Du kommer att arbeta med bokning, hantering och administration av tillfällig personal i IT systemet TimeCare Pool. Samverkan är en stor del i ditt arbete och du har daglig kontakt med enhetschefer och samordnare.


KVALIFIKATIONER
För att söka denna tjänst ser vi att du har en avslutad gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av operativt arbete med bemanningsfrågor.

Ett stort fokus i rollen är att ge service och möta olika människor, vi ser därför positivt på om du tidigare arbetat i en serviceorganisation eller om du har eller haft en samordnande roll inom området vård och omsorg.

För att klara av att hantera många personalärenden ser vi det nödvändigt att du är van vid att använda IT i ditt dagliga arbete och en stor fördel är om du har kunskaper i bemanningssystemet TimeCarePool, likaså om du är van att tolka och tillämpa lagar inom arbetsrätt. Eftersom det ingår att hålla i utbildningar i vårt bemanningssystem ser vi gärna att du har erfarenhet av att hålla i presentationer och inte är rädd att tala inför grupp.

För att trivas hos oss måste du vara flexibel och ha lätt för att förhålla dig till förändrade omständigheter samt ha en god organisatorisk och administrativ förmåga. Du är självständig i ditt arbete, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan lätt hitta nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Vi förutsätter att du är bra på att skapa och upprätthålla goda relationer och att du trivs med att samarbeta och samverka. Du är lugn och stabil även i stressiga situationer. Dina personliga egenskaper är avgörande för organisationens framgång och vi tror att du kommer med egna förslag och idéer som bidrar till enhetens utveckling.

Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50

Sammanfattning

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


30 maj 2024

Administratör till Familjehemsenheten

Administratör till Familjehemsenheten

29 maj 2024

29 maj 2024