Serviceinriktade Privatrådgivare till Swedbank i Storgöteborg

Serviceinriktade Privatrådgivare till Swedbank i Storgöteborg

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att stötta kunder, utvecklas och ta till dig ny kunskap? Swedbank förstärker sina team i Storgöteborg och vi är nyfikna på dig som har potential att bli en stjärna som Privatrådgivare!

Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:

Skapa affärsrelationer och nöjda kunder samt bli del av ett framgångsrikt team. Vara med i ständig förändring då vi som bank kontinuerligt anpassar, utvecklar och lär oss av våra kunders behov och marknadens förväntningar.

I denna roll behöver du:

Brinna för kunden och sätta denne i centrum samt ha ett uttalat intresse för att hantera privat- och företagsärenden samt rådgivning av finansiella produkter och tjänster. Med trygghet i digitala verktyg förflyttar och guidar du kunder till digital hantering. Genom kanaler som telefon, chat och personliga möten stöttar du våra kunder inom t. ex bolån, pensionssparande, försäkringar, och kreditärenden. Hur brett respektive specialiserat du jobbar inom dessa områden varierar inom olika tjänster, och kommer definieras tydligt i händelse av att du går vidare i processen för en specifik tjänst. Denna annons riktar sig till dig som är intresserad av att jobba heltid på något av våra kontor eller på vårt Kundcenter för Rådgivning i Storgöteborg (du kommer få ange vilken ort du föredrar i din ansökan). Arbetstider är i huvudsak dagtid, men viss variation förekommer.

Denna annons gäller tjänster som Privatrådgivare till Storgöteborgs alla kontor och vårt Kundcenter för Rådgivning.

Vi söker dig som har:

- Minst en gymnasieexamen eller motsvarande
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift
- Erfarenhet från rådgivning (gärna digital) och kundservice är särskilt meriterande


Förutsatt att du har rätt personliga egenskaper ser vi att du kan ha olika typ av yrkesbakgrund, men vi ser erfarenhet från serviceyrken som extra meriterande. Om du har en stark serviceprofil med intresse för finans och ekonomi tror vi att du kommer trivas mycket bra i denna roll. Kunskap inom ekonomi, bank och försäkring är meriterande, men inte ett krav. Detsamma gäller om du har SwedSecs licenser (rådgivning/bolån). Om du inte är licensierad, men har rätt egenskaper är du ändå intressant då vi tillhandahåller SwedSec-licensiering för de vi anställer där rollen så kräver.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper:

- Du brinner för att tillhandahålla service i en kundnära roll och har ett konsultativt förhållningssätt gentemot kund
- Du är strukturerad, noggrann samt avslutar det du påbörjat
- Du har förmågan att ta till dig ny information och kunskap, samt utveckla dina arbetssätt då uppgifter förändras


Bli en del av Swedbank och…

Inled din utvecklingsresa inom våra kundmötande tjänster. Du får jobba i direkt kundkontakt och hjälpa människor nå lösningar på sina ärenden. Du är Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Vi tror att du kan vara dig själv och samtidigt utvecklas till en framgångsrik privatrådgivare. Om du känner igen dig i denna beskrivning är vi mycket intresserade av dig.

Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar arbetsmiljö. På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi lever bankens värderingar; Öppen, Enkel och Omtänksam. Som anställd ingår du i vårt ersättningsprogram Eken och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner.


Placeringsort: Storgöteborg. På något av våra kontor i Angered, Centrum/Hisingen, Frölunda, Kungsbacka, Kungälv/Stenungssund, Mölndal, Partille, Älvängen eller Öckerö, eller på vårt Kundcenter för Rådgivning på Lindholmen.

Kontaktuppgifter till fackliga representanter:

Finansförbundet

Kontor: Ing-Marie Eken, ing-marie.eken@swedbank.se

Kundcenter för rådgivning: Louise Johansson, louise.johansson@swedbank.se

SACO

Kontor & Center för Kundrådgivning: Henrik Joelsson, henrik.joelsson@swedbank.se

Vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2022
  • Ansök senast: 15 oktober 2022

Liknande jobb


Bankrådgivare

15 maj 2024

Kundansvarig

Kundansvarig

10 maj 2024