Serviceinriktade redovisningsekonomer

Arbetsbeskrivning

Presentation

För konsultuppdrag hos en av våra stora kunder söker vi två erfarna redovisningsekonomer med start i slutet av augusti. Båda uppdragen utförs i projektform och har olika tidsperspektiv; det ena pågår under ett år medan det andra pågår under hösten. Vår kund är i en spännande utvecklingsfas vilket gör att du kommer in i ett skede där det ställs höga krav på kundorientering och service. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att genomföras under hela sommaren.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter är breda inom redovisningsområdet och i rollen har du ansvar för rådgivning åt vår kunds interna kunder och externa leverantörer. Du ska proaktivt lösa inkommande ärenden inom ekonomi och redovisning samt vid behov fördela inkomna ärenden till övriga medarbetare inom ekonomiprocessen. I rollen ingår bland annat att hantera dagliga operativa klagomål samt affärsrelaterade frågor och andra återkommande uppgifter för vår kunds bolag.
Vissa resor inom Sverige ingår.

Utbildning/erfarenhet

Vi vill att du har ekonomiutbildning eller motsvarande erfarenhet. För detta uppdrag krävs att du har mycket goda kunskaper inom kund- och leverantörsreskontra samt redovisning. Har du erfarenhet av e-faktureringsprocessen i en större organisation samt systemkunskaper inom SAP så är det meriterande. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
Vi söker personal med stark drivkraft och stort engagemang. Du behöver ha en utpräglad servicekänsla samt god kommunikativ förmåga då du har många kontaktytor.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

2012 har Poolia för femte året i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare enligt Universums undersökning.

Poolia presenterar ”Tidernas rekrytering”. Besök tidernasrekrytering.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rebecca Pettersson
072-5344340
Emma Gustafsson

Sandra Westman

Carolina Werner

Katerina Avraam

Lena Walter

Isabel Swenning Llambro

Anna Pernås

Linda Axäng

Rebecca Pettersson
090-160532

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Öst AB .
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 3 juli 2014

Besöksadress

Umestan Företagspark, Umeå
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

20 maj 2024

20 maj 2024