Servicekoordinator

Servicekoordinator

Arbetsbeskrivning

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.



Vill du få chansen att jobba med ett av världens starkaste varumärken? Zeppelin är exklusiv återförsäljare av Caterpillar i Sverige.

Om tjänsten

Vi söker en servicekoordinator som trivs med kundkontakt, har lätt för att kommunicera och ta egna initiativ.

För att lyckas i rollen behöver du vara bekväm i att arbeta både självständigt och i grupp, ha god teknisk förståelse och vara mycket strukturerad,

Rollen ingår i vår centrala servicebokning som stödjer våra verkstäder med att proaktivt ringa upp serviceavtalskunder vars maskiner närmar sig ett serviceintervall. Kortfattat ansvarar funktionen för att bäst lämpade mekaniker ska befinna sig vid rätt tid, vid rätt maskin och ha fått med sig rätt reservdelar.

Arbetsuppgifter:
* Ringa avtalskunder vars maskiner närmar sig ett serviceintervall och boka in service
* Löpande hantera inkommande serviceförfrågningar via telefon och e-mail
* Ansvar för allt som behöver vara på plats för bokad service, bl. a boka in mekaniker i mekanikerschemat, skapa arbetsorder samt underlag för beställning av reservdelar
* Daglig kontakt med den lokala arbetsledningen på de verkstäder vi har uppdrag att boka service för, våra servicemekaniker och avtalskunder
* Förbereda bokningssamtal

Vi söker dig som har:
* Erfarenhet av kundkontakt
* Erfarenhet av att följa uppsatta processer
* God systemkunskap
* God teknisk förståelse
* Gymnasiekompetens
* God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
* Bakgrund inom entreprenad/fordonsbranschen är meriterande

Vi erbjuder:
* En omväxlande tjänst med mycket eget ansvar och breda kontaktytor
* Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken
* Zeppelin Sverige är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor

Placeringsort: Upplands Väsby, Eslöv, Göteborg eller Karlstad, men möjlighet för placering på andra orter där Zeppelin har verksamhet finns.

Frågor? Ring Pernilla Wiklund, Chef Service Administration 073-5309687

pernilla.wiklund@zeppelin.com

Intresserad? Ansök senast den 2023-12-03. Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas före ansökningstiden har gått ut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Zeppelin Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 3 december 2023

Postadress

Godsvägen 8
BORLÄNGE, 78472

Liknande jobb


20 april 2024

28 mars 2024

Kvalitetscontroller

Kvalitetscontroller

14 mars 2024