Servicekoordinator fordon

Servicekoordinator fordon

Arbetsbeskrivning

Är du en person som brinner för att ge utmärkt service och är en fena på att hitta lösningar? Vi söker dig som vill vara med och starta upp vår hämta lämna service.

Tjänsten är placerad på fordonsverksamheten som förvaltar alla kommunens fordon upp till 3,5 ton. Det är ca 170 fordon som finns placerade ute i verksamheterna hos våra interna kunder och i en kommungemensam fordonspool.

Fordonsverksamheten är en av tre verksamheter som organisatoriskt hör till Serviceavdelningen. Serviceavdelningen är en del av Tekniska förvaltningen och förvaltningen består av cirka 200 medarbetare inom de tre avdelningarna offentlig miljö, vatten och avfall samt service.

Som anställd hos oss har du en hel del förmåner så som, flextid, semesterväxling och friskvårdsbidrag. Vi har också en aktiv friskvårdsgrupp och en personalklubb som anordnar arrangemang så som Yoga, Afternoon tea, skärgårdsturer och vandringar.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som servicekoordinator kommer du tillsammans med fordonssamordnaren vara med att driva kommunens hämta lämna service. Uppdraget innebär att du arbetar i vårt fleetmanagement system och planerar för fordonens service, reparationer och besiktningar med mera. Du kvalitetssäkrar att genomförda arbeten och kostnader stämmer med tecknade avtal. Du kommer också att ombesörja hämtning och lämning av respektive åtgärd, det vill säga hämta och lämna fordon hos internkund samt hos leverantör Arbetet innebär mycket kundkontakter, både med interna kunder och externa leverantörer.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har Gymnasieutbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Som person ska du vara serviceinriktad, flexibel, ha lätt för att skapa goda relationer och ha mycket god förmåga att samarbeta. Att ge god service och ha kunden i fokus ska vara en självklarhet som genomsyrar ditt arbetssätt.

Du tycker det är kul med fordon och kan ta hand om punkteringar, kontrollera och fylla på vätskor såväl som ladda batterier, använda startkablar vid behov och göra enklare monteringar.

För att vara rätt person för oss måste du ha engagemang i ditt arbete och ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt, du har också förmågan att arbeta självständigt och är strukturerad i ditt arbetssätt. Du har goda kunskaper i Office-paketet samt behöver ha kunskap och intresse för fordon ur ett tekniskt och praktiskt perspektiv.

Det kan vara hög belastning i perioder och du behöver trivas med att vara flexibel i dina arbetsuppgifter.

Det är meriterande om du också tidigare har jobbat med Fleetmanagement system.

B-körkort är ett krav
C-kort är meriterande.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredric Norlin
0550-88251
Lars Tanner
0550-88327
Biträdande skolchef Eva Hagwall
0550-88260
Lärarförbundet
0550-88269
Haag Carl-Erik
0550-88514
LR
0550-88373
Skolchef Fredric Norlin
0550-88251
Skolområdeschef Birgitta Palm-Larsson
0550-88392
Enhetschef Lotta Gullberg
055088606
Enhetschef Maud Ståhl
055088602

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristinehamns kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2023
  • Ansök senast: 8 oktober 2023

Besöksadress

Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn
None

Postadress

Kungsgatan 30
Kristinehamn, 68184

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023