Servicekoordinator Philips Healthcare

Arbetsbeskrivning

Philips Healthcare Customer Care Center har till uppgift att ta emot en felanmälan från kund för att sedan leda och fördela arbetet till våra Serviceingenjörer. Du kommer att tillhöra vår Nordiska organisation och ansvara för den Svenska och Norska marknaden tillsammans med ett antal kollegor. Du arbetar vid vårt Customer Care Center i Kista med allt från kundmottagning, telefonsupport till logistik och administration.

Ett samtal till Customer Care - sedan är bollen vår tills dess att uppgiften är löst.

Arbetsuppgifter
Planera samt leda Serviceingenjörernas arbete ute i fält
Följa upp interna samt externa serviceuppdrag
Orderläggning samt beställningar
Utveckla ett gott samarbete med våra kunder, servicechefer samt serviceingenjörer
Dokumentera processen i våra system

Kvalifikationer
Vi sätter stort värde på din personlighet och inställning. Som Servicekoordinator är du väldigt viktig för kunden och dina medarbetare. Vi söker därför dig som hanterar kundens problem och utmaningar genom att fokusera på lösningar. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och eftersom du kommer organisera ett flertal olika moment är struktur och kommunikation viktiga verktyg.

Du är en teamplayer och ser samarbete som en självklarhet, samtidigt trivs du i en ansvarsfull roll där du kan ta egna beslut och prioritera efter behov. Vi söker dig som är socialt kompetent med en geniun serviceförmåga. Du kan och vill bemöta kunder på ett positivt och konstruktivt sätt. Allt för att hitta en lösning och bidra till en nöjd kund.

Minst gymnasieutbildning gärna med inriktning mot teknik eller vård
Finska alternativt norska som modersmål
Engelska i både tal och skrift
Arbetslivserfarenhet som produktionsplanerare, operatör, koordinator, kundsupport eller liknande
Erfarenhet av att arbeta med telefonen som ett verktyg samt i en stark serviceorienterad organisation

Philips erbjudande
Vi tror att vi kan skapa förändring genom att flytta gränserna inom hälsovård ? med innovativa och ekonomiska tekniklösningar i hela vårdcykeln. Du kommer att vara en del av detta genom att vara en problemslösare för våra kunder. Under dina första veckor får du en individuellt anpassad introduktion i våra processer och system. Du får också möjlighet att följa med våra Serviceingenjörer ute på fältet för att få en större förståelse för alla led i processen. Tillsammans med din chef kommer ni utforma en personlig utvecklingsplan så att du aktivt kan växa i din roll.

Välkommen med din ansökan i form av CV samt personligt brev via vår hemsida: www.philips.com/career.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Philips AB STOCKHOLM
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 22 januari 2014

Besöksadress

KNARRARNÄSGATAN 7
KISTA

Postadress

None
STOCKHOLM, 16485

Liknande jobb


20 april 2024

28 mars 2024

Kvalitetscontroller

Kvalitetscontroller

14 mars 2024