Servicekoordinator till Caterpillar Propulsion Production!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av koordinerande arbete? Trivs du med att vara spindeln i nätet och arbeta i en föränderlig miljö? Då är tjänsten som servicekoordinator på Caterpillar Propulsion Production något för dig!

 

Om tjänsten

Företaget startade som ett litet svenskt skeppsvarv 1912, och idag är Caterpillar Propulsion ett världsomspännande företag. Caterpillar Propulsion utvecklar och tillverkar avancerade propellrar och propellersystem för oceangående handelsfartyg och arbetsbåtar över hela världen – med fokus på propellrar med ställbar stigning, azimuth- och tunnel-thrustrar samt styrsystem. Deras speciella expertkunskap är innovativ hydrodynamik, vilket garanterar deras kunder hög driftsäkerhet under tuffa förhållanden. Caterpillar Propulsion har produktionsanläggningar i Sverige och Singapore samt ett antal marknadskontor i övriga delar av världen. Idag har Caterpillar Propulsion ungefär 200 anställda i Sverige.

I din roll som servicekoordinator kommer du ansvara för att assistera Service teamet och vara en länk mellan kunderna och våra Serviceingenjörer. I arbetet ingår att hantera inkomna förfrågningar från kunder som behöver boka reparationer och service på sina anläggningar. Du kommer fungera som spindeln i nätet och vara den som främst bemöter frågor från kund via telefon och mail.

Några av de arbetsuppgifter som ingår i rollen är:

• Ta emot förfrågan från kund och utfärda bokning av serviceuppdrag
• Skriva offerter till kund och registrera order
• Besvara frågor från kunder och andra intressenter via mail och telefon
• Boka flygresor, hotell mm eftersom serviceteknikernas arbete sker runt om i hela världen
• Slutfakturering och överlämnade av all dokumentation till kund
• Samarbeta med säljarna med orderläggning

 

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet från antingen kundtjänst eller någon annan problemlösande och koordinerande roll. Vi ser även att du trivs och ser det som givande att arbeta i ett högt tempo, är stresstålig och framförallt har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete. Att du är en person som trivs med att vara spindeln i nätet och är strukturerad är grundläggande. Om du har en vana att prioritera dina arbetsuppgifter i en miljö som hela tiden förändras kommer du trivas i din nya roll!

Viktigt för tjänsten är:

• Erfarenhet av någon form av koordinerande arbete
• Att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete
• MS Office

 Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Om anställningen

Tjänsten som servicekoordinator är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget fram tills årsskiftet och för rätt person finns det eventuellt möjlighet att tjänsten övergår till en anställning direkt hos Caterpillar Propulsion Production.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

 

Om ansökan

Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att 

kontakta ansvarig rekryterare Amanda Färm på 072 8531195

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 13 april 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


24 april 2024