Servicekoordinator till ledande företag inom brandsäkerhet

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi nu en servicekoordinator/ekonomiassistent till Tyresö. Vår kund är ett familjeföretag i grunden och startades 1919. Idag är de 150 anställda och är nordens största leverantör inom brandskydd och räddningsmaterial.

Som servicekoordinator kommer du att arbeta i en grupp om 8 personer som arbetar med brandskydd, brandsläckare, brandlarm, släcksystem med mera. Dina arbetsuppgifter kommer till största del vara att koordinera serviceuppdrag i servicesystemet, du kommer att svara på samtal fron kunder och interna medarbetare och hjälpa dem med olika case, det kan t ex vara att ta fram prislistor till en säljare, boka ett servicebesök hos en kund eller snabbt se till att nya brandsläckare kommer ut till kund för att dem precis behövt använda sina.
Du kommer också att till ca 30% arbeta med fakturering med arbetsuppgifter så som att lägga in krediteringar, göra kreditbedömningar, fakturaunderlag och ta fram information om kostnader till säljarna.

Din profil

Ingen dag är den andra likt så vi söker dig som tycker om varierande arbetsuppgfter som har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i olika situationer och lösa olika problem.
Du har 1-2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna med teknisk bakgrund och du trivs med administrativa arbetsuppgifter och är strukturerad i din natur. Att du tidigare har arbetat med lättare faktuering är ett krav dock behöver du ingen ekonomiutbildning i grunden.

Vidare ser vi gärna att du är en doer och får saker gjorda och har god kännedom i Excell. Du talar och skriver engelska obehindrat. Du är en flexibel och serviceminded person som trivs att arbeta med människor och kan snabbt ta kontakt med andra.
Det är meriterande om du har arbetat i Dynamics AX och/eller har erfarenhet från verksamhet med tekniska inhalationer.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos kundföretaget. Ambitionen är att du efter sex månader kommer att bli anställd av våran kund.

Start: Omgående, enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid, 08.00-17.00 måndag-fredag
Lön: Individuell marknadsmässig lönesättning

Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande!


Om oss


Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 19 november 2016

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024