Servicekoordinator till Ricoh IT Partner

Arbetsbeskrivning

Ricoh Sverige AB erbjuder helhetslösningar för dokumenthantering, video-/konferensteknik, kommunikation och IT-tjänster. Bolaget har cirka 650 anställda i en nationell organisation med verksamhet på 23 huvudorter och även försäljning via ett tiotal allierade återförsäljare, s.k. partnerföretag på mellanstora orter. Ricoh har specialiserad expertis som utgår från varje kunds IT-miljö och behov på kontor, mobilt och i produktion. Företaget är kvalitets-, miljö- och informationssäkerhetscertifierat enligt ISO 9001, 14001 samt 27001. Ricoh Sverige är ett dotterbolag i den världsomspännande Ricoh-koncernen. Företaget har länge haft hållbarhet i fokus, både i Sverige och globalt, vilket har bidragit till bra omdömen från många kunder och organisationer.

Ricoh IT Partner i Karlskrona behöver nu förstärka sitt team med en serviceinriktad och social kollega!

Hur ser Din arbetsdag ut?
Som servicekoordinator är det Du som tar emot inkommande ordrar, registrerar felanmälningar och delegerar arbeten till serviceteknikerna. Det är ett nytt sätt att arbeta och Du får därför möjlighet att själv påverka rutinerna för detta. I rollen är det viktigt att Du lyssnar in och förstår kundens problem, både via mail och i telefon.
Det är en varierande roll där Du även till exempel får hantera inkommande tonerbeställningar och reklamationer av IT-utrustning, samt även vara backup för lagerhantering av ankommande och avgående gods.

Vem söker vi?
För att vara en intressant kandidat ser vi att Du är serviceinriktad, strukturerad och har en hög förmåga att hantera många uppgifter samtidigt. Det är en fördel om Du tidigare haft en koordinerande roll i någon bransch, har Du arbetat som tekniker är det meriterande.
Ett kundfokus och social förmåga väger upp att du inte har teknisk erfarenhet, ett visst tekniskt intresse bör dock finnas.

Som person har Du:
- God förmåga att lyssna in kunders behov och agera på ett professionellt och kundorienterat sätt.
- Hög anpassningsbarhet gentemot kunder och kollegor.
- Hög integritet och förmåga att sälja in Dina förslag på ett förtroendeingivande sätt.
- En förmåga att på ett strukturerat sätt arbeta Dig igenom många olika arbetsuppgifter.
- En god förmåga att hanetra hög arbetsbelastning.
- Social förmåga, har lätt för att kommunicera och bemöta andra.
- Ett visst tekniskt intresse.

Dessutom kan Du svenska i såväl tal som skrift och allmän datorkunskap är inga problem för Dig.

Vad erbjuder vi?
En möjlighet att arbeta i en trygg framtidsbransch, i en platt organisation med duktiga och positva medarbetare.

Är Du intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka in Din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2015-04-05. Har Du frågor om tjänsten är Du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Lena Engelsjö, tel: 0455-34 10 08. Vi kommer att lägga stor vikt vid Dina peronliga egenskaper, driv och engagemang.

Välkommen med Din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Heltid Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
  • Publicerat: 9 mars 2015

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023