Servicekoordinator/administratör till Cargotec

Servicekoordinator/administratör till Cargotec

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Cargotec har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Cargotec en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Kalmar är en del av Cargotec och erbjuder lösningar och tjänster för lasthantering i hamnar, terminaler, distributionscentraler och tung industri. Företaget är världsledande inom terminalautomation och energieffektiv containerhantering och var fjärde container runt om i världen hanteras av Kalmar. Med dess omfattande produktportfölj, globala servicenätverk och lösningar för smidig integrering av terminalprocesser ökar Kalmar effektiviteten i kunds godshantering. Hos Kalmar i Gävle erbjuds du en arbetsplats med ett utvecklande och självständigt arbete där du får arbeta med olika typer av människor. Företaget präglas av nytänkande och värdesätter medarbetare som tar egna initiativ.

Arbetsuppgifter:

Som administratör hos Kalmar tar du emot kundernas inkommande serviceuppdrag för verksamheten. Du tillhör ett team som är stationerade i Gävle och ansvarar för koordinering av- och arbetsledning för servicetekniker. Du har stöttning av dina kollegor såväl som en servicechef. Uppdragen är av varierande karaktär och innebär förebyggande underhåll, service, nyinstallationer, support, reparationer och felsökning av maskiner och produkter hos företagets kunder. Vidare ansvarar du även för beställning av reservdelar, fakturering och förberedning av offerter.

• ta emot kunders inkommande serviceuppdrag
• koordinera, planera och fördela serviceuppdragen till teamets servicetekniker
• beställning av reservdelar och förbereda offerter
• ha ett nära samarbete med företagets kunder

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom fordon eller annan teknisk inriktning
• Meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet från en ledande koordinerande position, exempelvis planeringsansvar eller teamleader
• Meriterande om du har erfarenhet från reservdelsförsörjning/-försäljning eller liknande
• God dator- och systemvana, meriterande med kunskaper inom SAP
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du är organiserad och besitter en god förmåga att strukturera ditt arbete. Då rollen innebär interna såväl som externa kontakter är du kommunikativ och trivs i sociala sammanhang. Du är stresstålig och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter för att arbeta så effektivt som möjligt. Då rollen innebär stort ansvar ser vi att du trivs med att driva ditt arbete framåt på egen hand. Vidare är du även en person som tycker om att ta egna initiativ och presentera dina idéer då det finns stora möjligheter att påverka och effektivisera servicefunktionen.

Övrig information:

Start: omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Gävle
Lön: enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: administratör, administration, servicekoordinator, projektledning, koordinator, service, sjöfart, serviceuppdrag, planering, struktur, servicetekniker, teknik, heltid, Gävle, Cargotec, Kalmar

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2022
  • Ansök senast: 5 november 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023