Serviceledare

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Linde Material Handling, som ingår i KION Group, räknas till en av världens ledande tillverkare av motvikts- och lagertruckar och är marknadsledande i Europa. Linde kan dessutom erbjuda sitt Know-how inom elektriska drivsystem efter decennier av utveckling och produktion, till kunder för olika användningsområden. Som ett internationellt företag, finns Linde Material Handlings verksamt med nio produktions- och monteringsfabriker runt om i världen, och har ett globalt sälj- och servicenätverk med kontor i mer än 100 länder. Under räkenskapsåret 2014 hade Linde Material Handling ca. 14 000 anställda världen över och genererade en omsättning på ca. 31 miljarder Sek.


Arbetsuppgifter

Viktiga arbetsuppgifter för serviceledaren är:
• Ta emot och registrera bokningar på arbeten både på fältet och i verkstaden samt planera och fördela ut dem till serviceteknikerna. Nykundsförsäljning ingår i arbetsrollen.
• Planera och följa upp att den schemalagda servicen utförs planenligt.
• Utföra bemanningsplanering samt bevilja kortare ledigheter.
• Ta fram offerter/kalkyler på arbeten i fält och på verkstad.
• Godkänna beställningar av verktyg och förbrukningsmaterial.
• Kontrollera veckorapporter.
• Delta i regionens servicemöten.
• Se till att den service och utrustning vi levererar fungerar så bra att den helst överträffar kundens förväntningar
• Verka för hög debiterings- och servicegrad.
• Genomföra utvecklings- och lönesamtal.






Formell kompetens

- Tjänsten kan vara baserad både på kontor och/eller i fält, B-körkort är ett krav.


Din bakgrund

Vi söker dig med vana av att planera, prioritera och fördela arbete. Du ska ha en administrativ förmåga, behärskar Officepaketet samt har lätt för att lära dig nya program. Erfarenhet från branschen är meriterande, men inget krav.

Som serviceledare rapporterar du till den regionala servicechefen.

- Tdigare erfarenhet av personalansvar och nykundsförsäljning.
- Ett stort + är att du tidigare arbetat som servicetekniker eller innehar förståelse för det arbete som servicetekniker utför.

Personliga egenskaper

Du har ett vinnande ledarskap, är lösningsorienterad och klarar av att leverera god service och hög kvalitet, även under press. Du är tekniskt intresserad och sporras av att arbeta mot uppsatta mål. Kundkontakt och merförsäljning är något som driver och motiverar dig.


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Provanställning / Dagtid 100% / Gävle med omnejd

Tillträdesdag

Omgående, löpande uttagning sker så välkommen med din ansökan redan idag!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Green
072 254 17 59
Ulrika Green

Lina Berg

Malin Eriksson

Lina Berg
072 54 69 60
Andreas Strömberg
072-066 32 26
Elin Zahlander

Mattias Bengtsson

Sara Sellström

Maja Pawlowska

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Gävle Sandviken
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 29 september 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Sandviken
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Sandviken, 81193

Liknande jobb


24 april 2024

8 april 2024

15 april 2024

30 mars 2024