Servicemarknadsansvarig till Volvohandlarföreningen, Göteborg

Servicemarknadsansvarig till Volvohandlarföreningen, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Volvohandlarföreningen bildades 1953 och är en intresseorganisation för ett 50-tal svenska återförsäljare av Volvo personbilar, lastvagnar och bussar samt av Renault och Dacia personbilar och transportbilar. Syftet är att främja medlemmarnas ekonomiska och andra gemensamma intressen. Föreningens medlemmar bedriver verksamhet inom bilhandel, serviceverkstäder, skadereparationer och tillhandahållande av olika mobilitetstjänster.

Till Volvohandlarföreningens huvudkontor i Göteborg söker vi nu en ansvarig för servicemarknadsfrågor för varumärkena Volvo Cars och Renault. Uppdraget är att leda, utveckla och samordna arbetet inom det området för Volvo- och Renaulthandeln i Sverige. Vi erbjuder dig en social och flexibel arbetsmiljö samt en spännande roll inom en bransch som är under stark förändring när det gäller bland annat teknisk utveckling och affärsmodeller.

Rollen
I den här rollen ansvarar du för samarbete mellan föreningens medlemmar och respektive generalagent och rapporterar till Volvohandlarföreningens VD samt till en varumärkesstyrelse som består av ett antal handlarrepresentanter. Dessutom finns för respektive varumärke ett servicemarknadsråd, även det med representanter för handlarna, och uppgift att bereda frågor och fatta beslut i servicemarknadsfrågor. Du arbetar i nära samråd med ansvarig för försäljningsfrågor inom Volvohandlarföreningen.

• Kontakter och förhandlingar med generalagenter
• Administrera och koordinera arbetet för varumärkesstyrelser och servicemarknadsråd, t ex upprätta och följa upp verksamhetsplaner och budget
• Konceptutveckling för framtidens mobilitetstjänster tillsammans med varumärkesstyrelser och medlemsföretag
• Kommunikation och information till medlemmarna om utveckling och aktuella frågor
• Analys av data och nyckeltal för förbättringar och effektivisering inom området
• Utarbeta och implementera relevanta processer och rutiner för medlemmarna

Din bakgrund och person
För att lyckas och vara framgångsrik i rollen behöver du ha bakgrund från fordonsbranschen. Du är intresserad av att förstå vad som driver framtidens servicemarknadsaffär och hur den kan utvecklas. Tidigare operativ erfarenhet av servicemarknad eller om du har insikter från generalagent eller tillverkare, ser vi som en merit men det är inget krav. Du bör vara väl uppdaterad på digitala stödprocesser.

Som person är du nytänkande, affärs- och resultatinriktad med ett tydligt kundperspektiv och en utvecklad talang för förhandling. Du är en skicklig kommunikatör och med social kompetens har du ett naturligt sätt att skapa delaktighet och engagemang. Med hög integritet och smidighet bygger du både förtroende och samarbete. Du har en förmåga att kombinera analys och struktur med lösningsorienterad helhetssyn. Vi välkomnar en kollega som vill bidra till vår organisation och till ett gott arbetsklimat och som har den känsla för service vi behöver för att på bästa sätt främja våra medlemmars intressen.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Maquire. Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 9 januari via maquire.se. Har du frågor är du välkommen att kontakta Anna Åkesson 0763-38 87 96, anna.akesson@maquire.se.

Om Volvohandlarföreningen
Volvohandlarföreningen äger Tanka i Sverige AB som licensierar ut koncept för drivmedels- och tvättanläggningar (Tanka och Tvätta). Tillsammans med Volvo Cars är föreningen också delägare (50%) i Volvofinans Bank AB med huvuduppgift att genom produkt- och säljfinansiering aktivt stödja försäljningen av de produkter som marknadsförs i Volvo- och Renaulthandeln på den svenska marknaden samt IT-bolaget VH System AB med ägandeskap av TACDIS Dealer Management System (TACDIS DMS) som är ett komplett återförsäljarsystem unikt för bilhandeln med cirka 10 000 användare i Sverige, Norge och Japan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maquire
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2022
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Liknande jobb


21 maj 2024

Social Media Marketing Manager to H&M Brand Development

15 maj 2024

12 april 2024