Servicemarknadschef till JOAB i Göteborg

Servicemarknadschef till JOAB i Göteborg

Arbetsbeskrivning

JOAB är ledande inom påbyggnadsbranschen för lastbilar i Norden. Koncernen utvecklar, tillverkar och marknadsför hydrauliskt styrda lastbilspåbyggnader. Vår målsättning är att med hög kvalité, teknisk kompetens och service i fokus skapa effektiva transportlösningar för våra kunder inom främst åkeri- och återvinningsnäringen. Vår verksamhet är förlagd till Göteborg, Blomstermåla, Lessebo, Mellerud, Malmö och Stockholm med huvudkontor i Göteborg. Koncernen är familjeägd och företaget startades 1963. JOAB omsätter cirka 930 mkr, har 300 medarbetare och verksamheten är certifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001. Läs mer på www.joab.se

JOAB är i kraftig tillväxt och avdelningen servicemarknad står inför nästa utvecklingssteg.

Som servicemarknadschef har du alltid kunden i fokus och även ett starkt fokus på strategiskt process- och utvecklingsarbete för att bygga en modern organisation. Arbetet präglas av ständiga förbättringar inom avdelningen och för samarbetet internt och externt.

Nya verkstäder har startats upp på flera olika orter i Sverige och Finland och det leder till utveckling av struktur och ledning. Du går i täten för att utveckla och förbättra servicegraden mot kunder och återförsäljare genom digitalisering och lyhördhet för kundernas behov. Avdelningen har cirka 50 medarbetare där du har personalansvar för fem direktrapporterade chefer och två medarbetare. Du ingår i både strategisk respektive operativ ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Arbetsuppgifter

• Ansvar för hela affärsområdet servicemarknad när det gäller resultat, budget och strategier
• Ansvar för kompetensutveckling och bemanning för affärsområdet på lång och kort sikt
• Implementation av processer, strukturer och ständiga förbättringar
• Delaktig i digitaliseringsarbetet
• Tätt samarbete i den operativa ledningsgruppen mellan försäljning, teknik, produktion och servicemarknad för att säkerställa att bolagets vision och mål uppfylls
• Medlem i bolagets strategiska ledningsgrupp

Vi söker dig som är mycket affärsmässig och har god erfarenhet från servicemarknad/försäljning/återförsäljare, gärna från fordons/påbyggare och/eller hydraulikbranschen. Du har troligen en relevant akademisk utbildning men dina personliga egenskaper väger minst lika tungt. Din ledarerfarenhet är god och du får andra med dig med ett positivt och engagerat förhållningssätt. Du har lätt för att ta strategiska och operativa beslut och att få saker att hända, och du har en förkärlek till att sätta upp mål och följa upp och nå dem. Som person är du trygg och uthållig och har uthållighet att driva genomföra förändring. Du är ansvarsfull, självgående, lösningsorienterad och prestigelös. Du är en fena på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, finska och tyska är extra meriterande.

Att se till att servicemarknad fungerar lika väl som en JOAB-konstruktion är ditt jobb, något som du gör med ledarskap, kompetensutveckling och coachning av personal. En utmaning, men en rolig sådan.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på www.maquire.se senast den 15 mars. Vid frågor kontakta Mia Roos 0723-28 22 53 eller Åse Torbjär Granath 0763-38 87 97.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maquire
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Liknande jobb


10 april 2024

Bilbolaget i Östersund söker Skadeverkstadschef

Bilbolaget i Östersund söker Skadeverkstadschef

27 mars 2024

Service Manager

Service Manager

14 mars 2024