Servicemarknadssupport till Arver Lastbilar

Arbetsbeskrivning

Om oss

Arver Lastbilar är ett familjeföretag i fjärde generationen och är en av de största privata återförsäljarna av Scania i Sverige. Verksamheten finns på nio orter i Mellansverige med huvudkontor i Örebro. Företaget har idag ca 190 anställda och en omsättning på ca 530 miljoner. Arver Lastbilar är ett serviceföretag som erbjuder kunden en helhetslösning för ett bekvämt och ekonomiskt lastbilsägande med allt från försäljning av lastbilar till service, avtal och reservdelar.

Vi växer och söker dig som har arbetat med service och administration inom bilbranschen till en ny strategisk tjänst som Servicemarknadssupport där stor egen drivkraft, engagemang och krav på resultat är tre viktiga faktorer. Arver Lastbilar ger dig möjligheten att ta nästa steg i din karriär.

Dina arbetsuppgifter

Som support till vår servicemarknad får du ett övergripande ansvar för faktureringen i din region Västerås/Eskilstuna/Sala. I denna strategiska position är du vår spjutspets vid komplexa garanti- och avtalsfrågor. Du utgår ifrån vår nya anläggning i Västerås och rapporterar direkt till Servicemarknadschef.

Vi erbjuder dig en central roll med det övergripande målet att säkerställa resultat och kundtillfredsställelse. Du driver självständigt arbetet som rör fakturering och avtalshantering för service och reparationer och arbetar med försäkringsbolag, externa leverantörer och olika samarbetspartners. Här ställs du dagligen inför tekniska/mekaniska frågeställningar där du strukturerat hanterar parallella processer för att möta kundens behov. Du medverkar även vid uppdatering av vår webbsida, intern central TV samt paketering av marknadsföringskoncept mot servicemarknaden.

Din profil

Du är van att arbeta processinriktat och trivs med att lösa kundens problem. Affärsmannaskapet är i fokus. Ditt engagemang, din uthållighet samt goda förmåga att kommunicera kommer att generera ett stort nätverk och goda relationer, både internt och externt, något som får dig att lyckas i ditt arbete. Du har en god förmåga att lyfta blicken framåt och arbetar lösningsorienterat och prestigelöst.

Du har fordonsteknisk bakgrund och har kanske arbetat som garantihandläggare, servicerådgivare, mekaniker eller med försäkringar, reservdelar eller liknande. Det är inget krav att du har arbetat med lastbilar utan får gärna ha din bakgrund inom personbilar. Relevant utbildning och erfarenhet från mekanisk verkstad alternativt reservdelslager är en nödvändighet för att klara av dina uppgifter.

En förutsättning är att du har körkort och goda kunskaper i svenska och engelska. Viktigast är dock ditt engagemang och att du ser denna möjlighet som ett spännande nästa steg i din utveckling!

Vi erbjuder…
- Att själv vara med och utforma en ny och viktig funktion
- En unik chans att få ett stort och brett nätverk i branschen
- Ansvar under frihet i ett stabilt företag på frammarsch

I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Andreas Lindqvist på 08-555 362 88. Ditt skrivbord står redan och väntar så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Autorekrytering AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 4 juni 2014

Liknande jobb


Garantihandläggare

15 mars 2024

Warranty Manager

Warranty Manager

22 februari 2024

11 januari 2024

8 januari 2024