Serviceminded Account Manager till e-handelsbolag

Arbetsbeskrivning

Vi söker på uppdrag av vår uppdragsgivare en Account manager

Axon Profil är ett internationellt e-handelsbolag som genom teknik och
innovation vill förenkla företags inköp av profilprodukter. Från
huvudkontoret i Stockholm bedrivs försäljning i sex europeiska länder och på
kontoret talas lika många språk. Deti är ett ungt, dynamiskt och snabbväxande
företag som leder utvecklingen i sin bransch.

Vill du vara en del av Nordens största e-handelsbolag för profilprodukter?
Är du van vid att arbeta med komplex försäljning och har ett starkt affärsintresse?
Stämmer beskrivningen in på dig? Då är du den vi söker till Axon Profil!

Om tjänsten

I rollen som Account Manager driver du den kommersiella sidan av Axon

Profils verksamhet. Det innebär att du har ansvar för din egen kundstock och
att utveckla samarbetet med befintliga kunder genom bästa möjliga service och
med incitament att alltid bygga goda relationer. Tjänsten innefattar ett
tydligt säljfokus vilket förutsätter ett gott affärssinne och en förmåga att
överträffa kundernas förväntningar samt mycket eget ansvar, kreativitet och
problemlösning.

Som Account Manager på Axon Profil kommer du att ha en nyckelroll i
företaget och vi vill att du skall växa med oss! Hos oss har du resultatansvar
med ett väl utvecklat bonussystem.

Vad du kommer att göra

Spela en integrerad roll i vår säljverksamhet genom att bygga långsiktiga

relationer med våra kunder och leverantörer

Bistå kunderna med service i form av offerter, skisser och andra
säljfrämjande åtgärder

Vara kundens kontakt under hela orderprocessen

Föra fortlöpande dialog med våra leverantörer i Sverige och utomlands

Ansvara för landet i frågas kvartalsvisa försäljningsresultat

Vem är du

Du har en klientorienterad och serviceinriktad approach. Hög kvalitet är

något vi värderar högt då vår målsättning är att alltid ge kunden den bästa
servicen och att du brinner för att bygga och skapa relationer i hela kundens livscykel

Du har ett välutvecklat affärssinne samt ett säljande sätt och en förmåga
att styra kunden mot rätt alternativ

Du har en förtrogenhet med modern försäljningsmetodik inom digital handel

Du har ett välutvecklat språk i tal och skrift. Du bör behärska engelska
väl

Vad vi erbjuder

En spännande och utvecklande tjänst som ger stort utrymme för eget ansvar
i ett ungt och snabbväxande e-handelsbolag

En dynamisk arbetsplats med unga och framåt kollegor. Vår arbetsmiljö är
fartfylld och stämningen entreprenöriell

Härligt kontor! Vi sitter i moderna coworking-lokaler i centrala
Stockholm

Ett bonussystem utöver den fasta lönen. I takt med att företaget växer
kommer möjligheten att avancera vara stor för den med ambition, kunskap och
vilja

Friskvårdsbidrag, fredagsfrukost, pensionspaket och andra förmåner

Kontaktpersoner på detta företaget

Gustaf Cronquist
0771-19 19 19
Sara Karlsson

Sara Karlsson
0771-19 19 19

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cronwik Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 25 september 2018

Besöksadress

Hammarby Allé 32, Stockholm
None

Postadress

Hammarby Allé 32
Stockholm, 12061

Liknande jobb


Innesäljare

Innesäljare

28 maj 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

28 maj 2024

SMF Skylt i Linköping söker teknisk säljare!

SMF Skylt i Linköping söker teknisk säljare!

28 maj 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

Tjäna 40 000 SEK/M

27 maj 2024