Serviceminded Reception Assistant

Arbetsbeskrivning

”Det känns som om jag kommer till mitt andra hem när jag stiger in i våra lokaler och att få jobba i receptionen är för mig det bästa. Vi har kul tillsammans med våra kollegor och en avslappnad stämning där vi sprider både energi och hjärta till varandra. Vårt jobb är aldrig enformigt och det är också det som gör att jag gillar att vara receptionist. Att få möta alla förväntansfulla besökare under dagen och att kunna hjälpa mina kollegor med stora som små uppgifter, bidrar till stor del varför jag älskar mitt jobb!” Med de orden beskriver Marie sitt arbete som receptionist.

OM TJÄNSTEN
Varje dag passerar många personer genom vår reception. Det är allt från kollegor som kommer ifrån eller är på väg in till möten, kandidater som ska på anställningsintervju eller kunder och konsulter som är på besök. Oavsett vem som kommer hit så är deras första möte på kontoret med vår reception och därför är du ett viktigt ansikte utåt.

Just nu söker Academic Work i Malmö en receptionist på deltid. Ditt ansvar som receptionist är att assistera vår lokala Reception Manager, bemanna kontorets reception samt hantera inkommande samtal till vår centrala växel och ta emot besökare. Utöver detta innebär tjänsten en hel del administrativa och koordinerande uppgifter på kontoret. Vi vill att varje besökare hos oss ska ges en förstklassig upplevelse full av energi, värme och glädje. Är detta något du kan bidra med? Då är det dig vi söker.

För att få en så bra start som möjligt kommer du få en gedigen upplärning med vår Reception Manager. Vidare kommer du att få chans till personlig och professionell utveckling i en ung, hungrig företagskultur med strävan att ständigt utvecklas, växa och trivas på jobbet.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som receptionist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att svara på inkommande samtal från kandidater, konsulter, kunder, hjälpa medarbetare och att ta emot besökare. Vår växel är central, vilket innebär att samtliga av våra receptioner tillsammans besvarar alla inkommande samtal. Själva växelsystemet vi arbetar i heter Competella. Utöver detta kommer du svara på inkommande mail och hjälpa till med diverse göromål såsom ta emot och packa upp beställningar, hantera in- och utgående post samt diverse inköp. Det innebär att arbetsuppgifterna är varierande och du behöver vara beredd på att rycka in där det behövs.

Kontorets öppettider är mån-fre kl 8.00-17.00.

VI SÖKER DIG SOM
• Är student och tar examen tidigast januari 2018

• Har flexibelt schema och kan jobba med kort varsel

• Har erfarenhet av kundfokuserat arbete

• Har utpräglad känsla för service

Du ska kunna arbeta klämdagar och inför röda dagar, såsom valborg, jul/nyår och andra högtider, då den fasta personalen är ledig.

Det är meriterande om du har erfarenhet ifrån reception, telefonväxel eller liknande, samt har arbetat med administration. Som person är du flexibel, strukturerad, ser detaljer, är initiativtagande och har förmågan att prioritera även när det är mycket att göra. Du ser alltid till kundens bästa och gör ditt yttersta för att överträffa förväntningar. Dessutom har du god samarbetsförmåga och alltid ett leende på läpparna.

Välkommen till oss – we reward ambition!

ÖVRIG INFORMATION

START: Augusti. Upplärning kommer att ske delar av v 33, 34 och 35.

OMFATTNING: Deltid, upp till två pass/vecka.

ARBETSTIDER: Kontorstider.

PLACERING: Malmö.

KONTAKTPERSON: Maria Rebensdorff, Talent Acquisition Manager.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vår ambition är att rekryteringsprocessen ska var klar under juni.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [talentacquisitionmalmo@academicwork.se](mailto: talentacquisitionmalmo@academicwork.se) under kontorstid. Ange gärna annons-id i ditt mail.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

CLIENT DESCRIPTION
Vill du veta mer om hur det är att jobba internt på Academic Work? På careers.academicwork.se får du träffa några av våra medarbetare, läsa om vad vi värderar högt samt se bilder och filmer som beskriver vår värld. Klicka här! Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Deltid Kontorstid
  • Publicerat: 6 juli 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb