Service–och teknikförvaltningen söker glädjespridande verksamhetscontroller

Arbetsbeskrivning

Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt – rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare.

Kommunen tillämpar Heltid som norm, vilket medför ett positivt inslag för jämställdhet och möjlighet för kompetensutveckling samt karriärvägar. Detta innebär även att alla medarbetare anställs på 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Du som medarbetare hos oss får introduktion på flera enheter/förvaltningar inom kommunen. Vill du vara med?

Service- och teknikfo¨rvaltningen a¨r Katrineholms kommuns gemensamma service – och tja¨nsteleveranto¨r. Vi a¨r cirka 200 medarbetare som arbetar fo¨r att Katrineholm ska na° sin vision om La¨ge fo¨r Liv & Lust. Vi ansvarar fo¨r drift, fo¨rvaltning och utveckling av tja¨nster inom: ma°ltid, livsmiljo¨, kommunikation, aktiv fritid och service. Fo¨rvaltningens medarbetare drivs av stort engagemang och kundfokus - varje dag utfo¨r vi tja¨nster som ba°de inva°nare och medarbetare i kommunen va¨rderar ho¨gt.

Välkommen att jobba med ett gäng som älskar sitt jobb – och det hoppas vi att du också kommer att göra!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som verksamhetscontroller ansvarar du för resultatuppföljning och kvalitets- och utvecklingsarbete i syfte att förbättra verksamhetens effektivitet, interna styrning och kontroll. I rollen ingår att planera, styra, stödja och följa upp olika processer bland annat inom personalområdet. Det ingår även att vara representant för förvaltningen i olika kommunövergripande sammanhang. Som verksamhetscontroller har du ett ansvar för delar i det kommunala årshjulet samt att implementera rutiner i förvaltningen. Du kommer att samordna och ge stöd i verksamhetsplanering och rapporteringsarbetet i förvaltningen. I arbetet ingår olika utvecklingsprojekt och utredningsarbeten som kan variera över tid. Arbetet innebär även att vara systemförvaltare. Som verksamhetscontroller är du en del av förvaltningens ledningsgrupp.

Arbetet i staben sker under ledning av stabschefen. Verksamhetscontroller är delvis en ny funktion vilket kommer innebära stora möjligheter att påverka den framtida utformningen av rollen. Det är centralt att rollen bidrar till att stärka kedjan mellan verksamhet, utveckling och uppföljning inom förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som verksamhetscontroller har du akademisk examen med inriktning mot ekonomi, juridik, personalvetenskap, samhällsvetenskap eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har skaffat dig minst 2 års erfarenhet av verksamhetsplanering och uppföljning, gärna från offentlig förvaltning.

Det är av vikt att du har kunskaper inom internkontroll och personalplanering samt kunskaper inom IT och digitalisering.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete inom kommunal förvaltning
• Erfarenhet av utvärdering av verksamhet
• Erfarenhet av ekonomiuppföljningssystem, verksamhetssystem eller PA system
• Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av schemaläggning och bemanning
• Enkätproduktion samt sammanställningar av undersökningar

I ditt uppdrag ser vi att du har en kommunikativ förmåga och förmåga att uttrycka dig enkelt och tydligt i både tal och skrift. Du kan anpassa kommunikationen till situation och målgrupp. Du har förmåga att vara ödmjuk samt lätt för att samarbeta med medarbetare på olika organisatoriska nivåer. För att lyckas i rollen kan du planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är flexibel och kan anpassa dig om förutsättningarna förändras. Vidare har du förmåga att ansvara för dina uppgifter och du styr självständig ditt arbete för att nå resultat och prestera.

Vid tillsättningen av tjänsten läggs stort fokus på dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning.

I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Dennis Sköldin
0150-578 96
Vision Göran Svenningson
0150-570 00
Kommunal Jarmo Heinonen
0150-576 76
Enhetschef Stefan Hellström
0150-571 71
Parkingenjör Johan Ronnesjö
0150-572 18
Parkmästare/entreprenadingenjör Michael Antonsen
0150-572 16
Vision Erland Fröjd
0150-571 55
Kommunal Johan Larsson
0703-40 08 10
Mätningsingenjör Torgny Lundqvist
0150-571 59
Nutritionsansvarig dietist Sara Svensson
0150-572 20

Sammanfattning

Besöksadress

AVA-Huset, Trädgårdsgatan 1 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


Konsultchef på Arlanda

Konsultchef på Arlanda

30 april 2024

Huvudansvarig program och event Society Expo - SE26

Huvudansvarig program och event Society Expo - SE26

26 april 2024