Servicesäljare/Reservdelsman KC Motors Danderyd

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Just nu händer det mycket hos oss på KC Motors AB i Danderyd. Vi utvecklar vårt ServiceCenter för KC Motors verkstadskunder att bli en av Sveriges bästa.
Som Servicesäljare/Reservdelsman har du en viktig ”spindeln i nätet-roll”. Du agerar ambassadör för KC Motors och varumärket KIA, samt följa/leva upp till märkets krav och rutiner för kundnöjdhet. Du servar våra kunder med prisuppgifter och rådgivning, att boka in service och reparationer och planera mekanikernas arbeten, samt att hantera fakturering och betalningar.
I rollen ingår att förklara olika val av åtgärder och presentera alternativ utifrån kundens behov. Det kan vara stor variation vad gäller frågeställningar och önskemål från kunderna.  Det kan gälla allt från konkreta tekniska frågor, handgripliga lösningar, behovsanalys och försäljning till arbetsuppgifter av mer administrativ karaktär kring offert och reklamationer. Du säkerställer att kunden är införstådd med eventuella kostnader och arbetsutföranden.
Du ansvarar också för att säkerställa att verkstad och bilförsäljning får tillgång till rätt tillbehör och reservdelar så att våra mekaniker kan vara effektiva och skapa förutsättningar för en hög leveranssäkerhet och kundnöjdhet. I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för tillbehörsbutiken och reservdelslagret med beställning av reservdelar, lagerplock, inventering och minimering av inkurans.
Tjänsten är placerad i Danderyd.
 
Vem är du?
Du ser möjligheter där andra ser utmaningar
För att lyckas inom vårt ServiceCenter har du flera års erfarenhet inom serviceyrket, gärna inom kundrådgivning eller reservdelar. Ett krav är att du har bred kunskap om fordonsteknik i grunden.
Det krävs att du har en utåtriktad personlighet, en förmåga att skapa goda relationer, både med kund och inom teamet. Du ska trivas i ett högt arbetstempo samt har förmåga att kontinuerligt säkerställa en god kvalitet och att kunden får det han/hon blivit utlovad - i utsatt tid.
Meriterande är om du är en inspirerande och energisk säljtalang där förmåga finns att skapa ett behov hos kunden. Orädd med ambition att göra en bra affär, lämnar få löften, men de som lämnas överträffas. Har du erfarenhet av vårt affärssystem KOBRA är detta en fördel.
Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder en roll med möjlighet att arbeta i ett spännande ServiceCenter. Du kommer tillsammans med dina kollegor att bidra till att förbättra och förnya vår kund- och verkstadsaffär.
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på medarbetarnas utveckling. Hedin Bils kultur präglas av våra värderingar Trygghet, Trovärdighet och Tillgänglighet. En kultur som gjort Hedin Bil till en av Nordens största återförsäljare av fordon.
Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil Segeltorp
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid
  • Publicerat: 31 juli 2019

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023