Servicesamordnare  Scania Assistance – sommarvikariat

Servicesamordnare Scania Assistance – sommarvikariat

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Commercial Operations har det globala ansvaret för strategier, verksamhet och uppföljning av Scaniaägda marknadsbolag.

Commercial Operations tillhandhåller support till såväl Scaniaägda som privata återförsäljare via supportfunktioner och supportbolag.

Till Scania Assistance ringer våra Scaniakunder när något oförutsett har inträffat som kräver en snabb insats av någon av våra verkstäder runt om i Europa. I Europa finns 6 Assistance Center strategiskt placerade och i Södertälje finns vårt Assistance Center för Norra Europa. I Södertälje är vi 15 personer, varav 10 är servicesamordnare. Vi är ett positivt team med kollegor både nationellt och internationellt.

Ett av de viktigaste uppdragen Scania Assistance har är att hjälpa nödställda Scaniakunder att på snabbast möjliga sätt få fordonet åter i trafik. Vi blir dagligen inkastade i kundernas verklighet och är en omvittnat viktig anledning till att kunderna väljer Scania gång efter gång. Som servicesamordnare arbetar du via telefon och email för att koordinera information och aktiviteter mellan verkstäder och kunder. Scania Assistance har öppet dygnet runt 7 dagar i veckan, arbetet är förlagt till 5-skift.

Din profil
Du har en utbildning på gymnasienivå, gärna med teknisk inriktning. Det är ett krav att du har goda kunskaper i svenska, finska och engelska i såväl tal som skrift. Att du i telefon och i skrift förstår danska och norska är meriterande. Du kommer arbeta i vårt ärendehanteringssystem och i Microsoft Office, varför du behöver ha god PC-vana.

Som person är du serviceorienterad, kommunikativ, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har en förmåga att kunna lösa problem åt kunderna självständigt, men också i samarbete med andra. Alla inkommande ärenden är gruppens gemensamma ansvar att hantera, vilket kräver flexibilitet och god samarbetsförmåga. Flera ärenden hanteras parallellt och periodvis inkommer många samtal efter varandra, varför du måste trivas i den typen av arbetsmiljö.

Det är meriterande om du är tekniskt intresserad och vi ser gärna att du har kännedom om Scanias produkter och/eller transportbranschen. Har du dessutom en positiv inställning och uppskattar att arbeta i ett sammansvetsat team så har du hittat rätt.

För mer information, kontakta gärna
Petri Kekkonen, Chef Scania Assistance Northern Europe, BACN, 08-553 89168

Ansökan
Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev och betygskopior. Ansök via vår websida HR Reflex/Scania Job Search at Scania senast  15 mars 2020. Job Id  20200498.


Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte över 137 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i TRATON.SE. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023