Servicetekniker / Teknisk support till företag inom Retail

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Bravura söker en servicetekniker till det etablerade företaget Bedege som arbetar med IT-lösningar, primärt mot detaljvaruhandeln. De säljer, anpassar och supportar affärssystem, kassalösningar och betalningslösningar. Bedeges kunder är välkända aktörer och supporten bedrivs 365 dagar om året för att på så sätt bibehålla högklassig service och ge kunderna möjlighet att fortsatt driva sin verksamhet och försäljning framåt. Företaget erbjuder således sina kunder ett totalt förvaltningsåtagande.

Arbetsuppgifter:

Som servicetekniker är dina främsta arbetsuppgifter att arbeta med hantering, felsökning, reparation och underhåll av teknisk utrustning som kommer ifrån företagets kunder. Det handlar främst om utrustning som är speciellt framtagen för handel och restaurang men även ren generell PC-hårdvara. Installationer och reparationer förekommer även ute hos kund. Vidare installerar du mjukvara, konfigurera samt färdigställa utrustning innan den skickas till företagets kunder. Du tar både emot och skickar enheter till och från kunder, ofta med expressflyg vilket ställer krav på snabb hantering och flexibilitet. I ditt dagliga arbete ingår även kundkontakt och administration av lager och reservdelar.

Profil:

• Teknisk kunskap inom både hårdvara och mjukvara
• Meriterande med teknisk utbildning och/eller erfarenhet av servicearbete inom detaljhandeln
• Körkort är meriterande
• Flytande i tal och skrift på svenska och engelska.

Som person är du noggrann och flexibel då din roll är av bred karaktär och korta deadlines kan förekomma. Du är tekniskt intresserad och har lätt för att lära sig nya program/rutiner. Vidare har du god problemlösningsförmåga och motiveras av att leverera kundfokuserade lösningar på daglig basis. Du är även kommunikativ och anpassningsbar då du i rollen har kontakt med kunder.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: servicetekniker, mekaniker, mekanik, elektronik, verkstad, hydraulik, pneumatik, el, tekniker, Stockholm, First line, 1st line, 2nd line, second line, support, helddesk, supporttekniker, IT-support, IT

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 14 februari 2018

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024