Servicetekniker till Point

Arbetsbeskrivning

Point är ett av de ledande företagen inom betallösningar i Europa. Vi har verksamhet i Norden, Baltikum, Storbritannien, Frankrike och Island. Point Sverige har 160 anställda med huvudkontor i Stockholm. Företaget är grundat 1987 och erbjuder betallösningar för små och stora kunder. Sedan 2012 ingår Point i VeriFonekoncernen. Mer information finns på www.point.se.Arbetsuppgifter:


Som servicetekniker kommer du att arbeta med reparation av kortterminaler. Detta innebär att du bland annat kommer att arbeta med:



• Felsökning av terminaler

• Reparationer på komponentnivå

• Testning

• Registrering i administrativa system

• Laddning av programvara

• · Reparationsprocesser

 

Är du den vi söker?





• Du ska lägst ha gymnasieutbildning med el-tele eller teknisk inriktning

• Goda kunskaper av felsökning och mjuklödning

• Grundkunskaper i Office -paketet

• Mål och resultatinriktad

• Trivs med att arbeta både i grupp och individuellt

• Läsa och förstå tekniska specifikationer

• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

 

För att lyckas i rollen tänker vi att du är driven och engagerad och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och skapar förtroendeingivande relationer med kollegor, leverantörer och ledning samtidigt som du driver igenom resultat.

Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med reparationer på komponentnivå.

Vi ser att du är noggrann, van att arbeta i ett högt tempo, strukturerad i ditt arbete samt har lätt för att snabbt lära dig nya saker och trivs i en kreativ och lärande miljö.

 



Vi erbjuder:

Vi har en enkel idé när det gäller personalfrågor: att ge människor möjligheten att växa, både som individer och professionellt, så att vi med gemensamma ansträngningar kan förbättra vardagen för våra kunder, företaget och för oss själva.

Vår anda är i grunden rak kommunikation, korta beslutsvägar och sunt förnuft. Våra värdeord är Passion, Förtroende, Innovation och Integritet.

Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Målet är att varje medarbetare ska vara väl kvalificerad för sina arbetsuppgifter, men också få den kompetensutveckling som är nödvändig för företagets framtida krav i en föränderlig verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan:

Intervjuer sker fortlöpande, så du är välkommen med din ansökan, dock senast 2013-07-21. Har du frågor är du välkommen att kontakta Lieselotte Hanisch, 08-566 287 19.

Sammanfattning

Liknande jobb


13 april 2010

20 januari 2010