Servicevägledare till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Konsument- och medborgarservice samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Vår målsättning är att underlätta för dig som är boende, besökare eller företagare som behöver kontakta staden. Vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utveckling av service och e-tjänster, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och samordnar Fairtrade City Göteborg. På vår förvaltning är vi cirka 100 medarbetare.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta i Göteborgs Stads kontaktcenter som är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Som servicevägledare i en av våra två enheter kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice.

Vi erbjuder våra boende besökare och företagare information och service via telefon, webb och personligt besök. För närvarande ger vi service över telefon på 22 språk och besvarar ca 85 000 samtal per månad. Vi erbjuder också utökade öppettider (vardagar 7-18) samt en enhetlig serviceupplevelse.


Vi erbjuder dig:
- ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar
- ett arbete med utvecklingsmöjligheter
- en kreativ och mångkulturell arbetsplats med positiv stämning och härliga arbetskamrater


KVALIFIKATIONER
Utbildning:
Du ska ha gymnasiekompetens.

Du ska ha:
- minst två års erfarenhet av att ge service med telefonen som ditt främsta arbetsredskap
- vara mycket van vid att arbeta med olika dataprogram samt ha lätt för att lära dig nya program
- snabbt kunna ta till dig skriftlig information, tolka den och förmedla den på ett lättförståeligt sätt
- vana av informativa kundkontakter.

Som person vill vi att du är:
- serviceinriktad med kunden i fokus
- lyhörd
- kommunikativ
- utvecklingsorienterad
- omvärldsorienterad - intresserad av vad som händer i samhället
- lösningsfokuserad - kunna hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande
-intresserad av att arbeta i en miljö som är i ständig förändring, där förutsättningarna ändras ofta

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Det är meriterande med:
- kunskaper om Göteborgs Stads verksamhet och organisation
- vi ser gärna sökande med språkkompetens utöver svenska och engelska. Främst finska, jiddisch, meänkieli, romani chib och samiska men även syrianska och somaliska är meriterande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rikard Wikenmark
031-365 00 54
Anna Skärström
031-365 00 56
Susanne Aspbäck
031-365 00 27
Niina Jurvelin
031-365 00 76
Enhetschef Maria Holmgren
031-365 00 52
Saco Niina Jurvelin
031-365 00 76
Vision Susanne Aspbäck
031-365 00 27
Verksamhetschef, Budget- o skuldrådgivning, nås 7/ Ulrika Hellquist
031-368 08 34
Verksamhetschef, Konsumentrådgivning, nås 17/2-28/ Susanne Norling
031-368 08 01
TCO/Vision Birgitta Jannesson, budget- och skuldrådgivare
031-368 08 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice .
  • 4 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid, individuellt schema mellan 6,45-18,15. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast möjligt Vikariat 1 st tom 2014-09-15, 2 st tom 2015-03-31 samt en AVA tom 2014-09-15.
  • Publicerat: 30 april 2014

Besöksadress

40482
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024